۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۵

پلمب یک واحد سردخانه نگهداری فرآورده خام دامی در شهرستان باوی

پلمب یک واحد سردخانه نگهداری فرآورده خام دامی در شهرستان باوی

اهواز - رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باوی از پلمب یک واحد سردخانه نگهداری فرآورده خام دامی در سطح شهرستان خبرداد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد رضا یاوری ظهر امروز سه شنبه در گفت و گویی رسانه‌ای اظهار کرد: طی بازدید کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی دامپزشکی از مراکز نگهداری فرآورده خام دامی یک واحد سردخانه به دلیل رعایت نکردن اصول بهداشتی و نگهداری فرآورده خام دامی منجمد تاریخ مصرف گذشته با همکاری پلیس پلمب شد.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باوی در ادامه افزود: از واحد مذکور یاد شده بیش از ۶۰۰ کیلوگرم گوشت چرخ شده تاریخ منقضی شده و غیر قابل مصرف انسانی کشف شد که با دستور دادستان شهرستان محموله مذکور در حضور کارشناسان بهداشتی دامپزشکی معدوم شد.

وی گفت: تمام واحدهای فعال در تولید، بسته‌بندی، نگهداری و عرضه فرآورده‌های خام دامی باید ضمن اخذ پروانه‌های بهداشتی از اداره دامپزشکی، تمامی دستورالعمل‌های بهداشتی و قوانین سازمان دامپزشکی کشور را رعایت کنند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان باوی تصریح کرد: به منظور تضمین سلامت و حفظ حقوق مصرف کنندگان ورود، حمل و نقل و نگهداری هر گونه فرآورده خام دامی باید با رعایت ضوابط و مقررات بهداشتی مربوطه و در واحدهای نگهداری مجاز صورت پذیرد و تمامی فرآورده‌های خام دامی دارای مشخصات و لیبل بهداشتی در مراکز رسمی تحت نظارت دامپزشکی تولید شوند.

یاوری خطاب به شهروندان عنوان کرد: فرآورده‌های خام دامی مورد نیاز خود را تنها از مراکز مجاز عرضه تحت نظارت بهداشتی دامپزشکی خریداری و در صورت مشاهده فرآورده بسته‌بندی فاقد برچسب و هویت و یا غیر بهداشتی، موارد را به اداره دامپزشکی اطلاع رسانی نمایند تا برخورد قانونی صورت گیرد.

کد خبر 6162026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha