۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۰۹

محورهای رایزنی میان «استولتنبرگ» با فرمانده پنتاگون

محورهای رایزنی میان «استولتنبرگ» با فرمانده پنتاگون

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» و وزیر دفاع آمریکا در واشنگتن دیدار کردند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری آناتولی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی «ناتو» و لوید آستین، وزیر دفاع آمریکا امروز سه شنبه و پیش از آغاز نشست سران کشورهای عضو این سازمان در واشنگتن، دیدار کردند.

بر اساس بیانیه منتشر شده توسط ناتو، استولتنبرگ در این دیدار از آستین بابت «راهبری قدرتمند» (!) او در بحران اوکراین تشکر کرده و مدعی شد: این موضوع از حمایت بی‌ سابقه همه ما از اوکراین اطمینان حکایت داشت.

دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی حملات ادعایی روسیه به مناطق مختلف اوکراین از جمله بیمارستان کودک در کی‌ یف را محکوم و مدعی شد که متحدان ناتو در نشست امروز تصمیماتی برای تقویت بیشتر حمایت این سازمان از اوکراین اتخاذ خواهند کرد.

لوید آستین نیز در این دیدار به دبیرکل ناتو مدال خدمات عمومی برجسته (!) که بالاترین جایزه وزارت دفاع آمریکا برای اتباع خارجی است را اعطا کرد.

گفتنی است درحالی غرب روسیه را به حمله به بیمارستان کودکان در کی یف متعم کرده است که مسکو در این باره تصریح کرد: مسکو به اهداف غیرنظامی حمله نمی‌کند.

پسکوف با اشاره به اینکه روسیه اهداف غیرنظامی را هدف قرار نمی‌دهد، گفت: موشکی که به بیمارستان کودکان در کی‌یف اصابت کرده است، به روسیه متعلق نیست بلکه ضدموشک اوکراین روی ساختمان سقوط کرده است.

کد خبر 6162170

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • سعید ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۸
      0 0
      عرض ادب احترام . حوزه فعالیت دبیر کل ناتو حدود توانایی ناتو کشورهای عضو ناتو. با توجه به وجود سازمان ملل متحد و شورای امنیت ؟ علت وجود کنگره چیه ؟ پنتاگون وزارت دفاع امریکا هست . علت تصویب قطعنامه ضد ایرانی چیست ؟