۱۹ تیر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۳

استاندار خراسان رضوی:

۲۱ دستاورد شاخص در حوزه فرهنگی و اجتماعی تحقق پیدا کرده است

۲۱ دستاورد شاخص در حوزه فرهنگی و اجتماعی تحقق پیدا کرده است

مشهد- استاندار خراسان رضوی با خاطر نشان کردن اینکه ۲۱ دستاورد شاخص در حوزه فرهنگی و اجتماعی محقق شده است، گفت: موضوع فرهنگ دفاع مقدس و احداث باغ‌موزه در اولویت برنامه های ما قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، یعقوبعلی نظری در مراسم آغاز عملیات اجرایی احداث ساختمان اصلی مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس اظهار کرد: در راستای فرهنگ مدیریتی شهید رئیسی باید مسئله‌محور کار را دنبال کنیم.

استاندار خراسان رضوی عنوان کرد: رعایت چهار راهبرد امنیت، رقابت، مشارکت و سلامت در حوزه انتخابات بسیار مهم است و از آنجایی که دو انتخابات با فاصله کم برگزار شد، رعایت این ۴ اصل نیاز به دقت فراوان داشت که سربلند از این امتحان بیرون آمدیم. شاهد حفظ سلامت در برگزاری و جلوگیری از شبهات بودیم و هیچ شبهه و مدرکی دال بر خدشه به سلامت انتخابات وجود نداشت.

وی با اشاره به اینکه در بین استان‌های هم‌تراز، رتبه اول را در میزان مشارکت کسب کردیم، گفت: میزان مشارکت در استان خراسان رضوی به ۵۸ درصد رسید که باعث افتخار است.

نظری با اشاره به اینکه برای انتخابات ۸۰ هزار نفر مجری در سطح استان فعال بودند، افزود: این چهار انتخابات از نظر تعداد و اجرای دقیق و صحیح سابقه ندارد و رکورد زده است.

استاندار خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه ضعف فرهنگی، ناهنجاری‌های اجتماعی را به دنبال خواهد داشت، ابراز کرد: با وجود اینکه اقتصاد در اولویت قرار می‌گیرد، اما همیشه فرهنگ اساس است؛ بنابراین در سطح استان تلاش بر این بود ضمن تمرکز بر مسائل اقتصادی و معیشتی مردم بر مسائل فرهنگی، اجتماعی و زیرساختی نیز توجه شود.

وی با خاطر نشان کردن اینکه ۲۱ دستاورد شاخص در حوزه فرهنگی و اجتماعی داشتیم، ابراز کرد: در اثر تمام فعالیت‌هایی که در دستگاه‌ها و توسط مسئولان مختلف صورت گرفته، روند طلاق منفی و موالید مثبت است.

نظری با اشاره به اینکه موضوع فرهنگ دفاع مقدس و احداث این باغ‌موزه در اولویت برنامه‌های ما قرار داشت، گفت: امکانات مالی در این زمینه بسیار محدود بود و نمی‌توانستیم به صورت گسترده یا با اتکا به منابع عمومی‌سنواتی دولت، کار را دنبال کنیم و امکان‌پذیر نبود. در حوزه برق به میزان ۸ همت در حال اجرای پروژه هستیم که از منابع تملک دارایی نیست یا بسیار جزئی از آن است.

استاندار خراسان‌رضوی عنوان کرد: در حال حاضر پنج‌شش بیمارستان در حال اجرا و احداث داریم. کشف‌رود همیشه از دریچه زیست‌محیطی مورد بحث بود، اما امروز با افتتاح تصفیه‌خانه چرمشهر و به‌زودی شهرک صنعتی توس و پروژه‌های تصفیه‌ای مشهد دیگر معضلی به نام کشف‌رود نداریم و تبدیل به منطقه‌ای اثرگذار خواهد شد.

کد خبر 6162486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha