۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۷:۰۲

رئیس بسیج طلاب و روحانیون:

روحانیت حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

روحانیت حدود چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است

بوشهر- رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون گفت: روحانیت گرانقدر حدود چهار هزار شهید روحانی با مسئولیت‌های متفاوت تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمود محمدی شاهرودی سه‌شنبه‌شب در مراسم گرامیداشت چهل و ششمین سالگرد شهادت آیت الله حاج شیخ ابوتراب عاشوری با اشاره به اینکه در دفاع مقدس بیشترین آمار شهدا مربوط به شهدای روحانیت است اظهار کرد: رسالت روحانیت اقتضا می‌کند در مسیری که گام برداشته فداکاری کند.

وی اضافه کرد: مأموریت و وظیفه روحانیت تبلیغ دین خدا است و در این مسیر روحانی جان خود را نیز فدا می‌کند، که روحانیت گرانقدر حدود چهار هزار شهید روحانی با مسئولیت‌های متفاوت تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون ضمن یادآوری وظیفه روحانیت تاکید کرد: در این مسیر مشکلات فراوانی قرار دارد و تنها کسی که واقف به مسئولیت خویش باشد در این مسیر نورانی از هیچ چیز ابایی ندارند.

حجت الاسلام شاهرودی ادامه داد: امام راحل دستور تشکیل بسیج روحانیت را با همان وظیفه تاریخی یعنی هدایت و بصیرت بخشی به جامعه را صادر کردند.

وی بابیان اینکه این سازمان در وهله اول با هدف حفظ اسلام راه اندازی شد ابراز کرد: کسی می‌تواند حافظ و مروج و مدافع اسلام باشد که نسبت به دین آگاه باشد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون استان گفت: دومین وظیفه نهادینه شده در این سازمان دفاع از انقلاب اسلامی بوده است.

شاهرودی افزود: وظیفه کنونی ما دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی است چرا که این دو در هم تنیده و به هم وابسته هستند و اکنون این رسالت روحانیت است که اگر از آن جدا شود مایه ننگ است.

وی سومین رسالت روحانیت را حفظ عقاید سایر اقشار جامعه دانست و عنوان کرد: همه شهدا شاخص هستند ولی محدودیت‌ها ما را به این طریق معرفی وا می‌دارد.

رئیس سازمان بسیج طلاب و روحانیون کشور با بیان اینکه مستند تلویزیونی از زندگی شهید عاشوری تهیه می‌شود تصریح کرد: روحانیت ما در سراسر کشور بداند که شهید عاشوری شهید ترور است و شخصیت علمی و عملی و مبارزاتی او را بشناسند تا انگیزه باشد برای مقابله با سختی‌های این مسیری که در پیش دارند.

کد خبر 6162550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha