۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۴

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد:

پرورش ۴۰ رأس گوسفند لاکن در یزد آغاز شد

پرورش ۴۰ رأس گوسفند لاکن در یزد آغاز شد

یزد- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد اعلام کرد:‌ پرورش ۴۰ راس گوسفند نژاد لاکن با سرمایه گذاری یک واحد صنعتی، در شهرستان یزد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی جهاد کشاورزی یزد، محمدرضا غفاریان عنوان کرد: ارزیابی اقتصادی و موفقیت در پرورش گوسفند لاکن می‌تواند گامی نوین در تولید اقتصادی شیر و گوشت باشد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد اضافه کرد: موفقیت در پرورش گوسفند لاکن می‌تواند نقش مؤثری در اشتغال‌زایی و رونق اقتصادی واحدهای دام سبک داشته باشد. این نژاد پر تولید با وزن بالا و تولید شیر قابل توجه، قادر به بهبود وضعیت اقتصاد دامداری‌ها بوده و می‌تواند در تأمین امنیت غذایی جامعه کمک کند.

وی افزود: پایداری تولیدات کشاورزی نیازمند تزریق سرمایه بوده و سرمایه گذاری از شروط لازم برای توسعه کشاورزی و رکن اساسی در تأمین امنیت غذایی است. با توجه به معرفی نژاد لاکن از سوی مرکز اصلاح نژاد دام کشور به عنوان نژادی پر تولید و وارداتی و تمایل به سرمایه گذاری یک واحد صنعتی، امکان سنجی تولید اقتصادی شیر و گوشت این نژاد در شهرستان یزد آغاز شده است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان یزد اظهار کرد: گوسفند نژاد لاکن یکی از برترین گوسفندان دومنظوره شیری گوشتی و قادر به برگرداندن هزینه‌های خوراک متراکم و سرمایه‌گذاری اقتصادی است. وزن میش و قوچ بالغ آن ۷۰ تا ۱۰۰ کیلوگرم بوده و افزایش وزن بره‌های آن ۳۳۰ گرم در روز و میانگین تولید شیر در یک دوره شیردهی آن ۲۹۰ لیتر است.

کد خبر 6162688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha