۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۵۰

همزمان با ماه محرم در رشت انجام شد؛ 

تجلی شور و شعور حسینی در گردهمایی کودکان عاشورایی

تجلی شور و شعور حسینی در گردهمایی کودکان عاشورایی

رشت- همزمان با ماه محرم کودکان، نوجوانان عاشورایی در مسجد شهدای سلیمانداراب شهر رشت گرد هم آمده و تجلی شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه همزمان با سومین روز از ماه محرم کودکان، نوجوانان عاشورایی در مسجد شهدای سلیمانداراب شهر رشت گرد هم آمده و تجلی شور و شعور حسینی را به نمایش گذاشتند.

این گردهمایی در سایه همراهی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گروه‌های جهادی و فعالان فرهنگی، به میزبانی هیأت امنای شهدای سلیمانداراب شهر رشت انجام شد و در قالب فعالیت‌های فرهنگی کودک و نوجوان محور، تصویری از تعلق‌خاطر کودکان، نوجوانان و خانواده‌های گیلانی به سرور و سالار شهیدان را به نمایش گذاشت.

نقش‌آفرینی عضو نوجوان کانون گیلان به عنوان مجری و قصه‌گویی و شعرخوانی دیگر اعضای نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از نقطه‌های روشن این گردهم بود.

حجّت‌الاسلام و المسلمین حقگو نیز از میهمانان این مراسم بود و در با اجرای مسابقه حضوری و شعرخوانی، نقشی مؤثر در انتقال آموزه‌های دینی و عاشورایی به کودکان کودکان و نوجوانان داشت.

مرثیه‌سرایی مداح نوجوان و مربی فرهنگی کانون گیلان نیز از دیگر برنامه‌های این آئین بود و با استقبال و همراهی حاضران روبرو شد.

تجلی شور و شعور حسینی در گردهمایی کودکان عاشورایی

غزه امروز آئینه تمام‌نمای کربلا است

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز در سخنانی کوتاه، به قدردانی از مادرها و پدرهای کودکان و نوجوانان حاضر در مجلس عزاداری امام‌حسین (ع) و حضرت رقیه (س) پرداخت و نقش آنان در فراهم‌سازی زمینه‌های حضور فرزندان در آئین‌های دینی و اسلامی را ستودنی خواند.

سید جلیل میر عظیمی در ادامه با بیان اینکه رسالت‌های کانون در مأنوس سازی کودکان و نوجوانان با آموزه‌های دینی و عاشورایی و فرصت‌سازی برای نقش‌آفرینی آنان در مناسبت‌های دینی است: فرهنگ‌سازی در میان این نسل را تضمین‌کننده فرداهای ایران اسلامی دانست.

وی با اشاره به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و کشورهای غربی در قبال مردم مظلوم فلسطین گفت: «غزه امروز، آئینه تمام‌نمای کربلای دیروزاست» و ضرورت دارد با الگوپذیری از امام‌حسین (ع) و شهدای کربلا و به روز رسانی رویدادها نقشی مؤثر در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، به ویژه کودکان و نوجوانان ستمدیده غزه داشته باشیم.

کد خبر 6162799

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha