۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۳۱

مدیرکل بنیاد مسکن بوشهر:

محدودیتی برای افزایش سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در بوشهر نداریم

محدودیتی برای افزایش سهمیه تسهیلات مسکن روستایی در بوشهر نداریم

بوشهر- مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر گفت: محدودیتی برای افزایش سهمیه تسهیلات مسکن روستایی به شهرستان‌ها را نداریم.

به گزارش خبرنگار مهر، امیر برومند صبح چهارشنبه در نشست با فرماندار شهرستان گناوه با اشاره با اقدامات صورت گرفته در بخش مسکن روستایی اظهار کرد: میزان مقاوم سازی واحدهای مسکونی در استان بوشهر تا پیش از دولت سیزدهم ۵۸ درصد بود، که با تلاش‌های صورت گرفته مقاوم‌سازی‌ها به ۶۵ درصد افزایش یافته است.

وی، باز پرداخت تسهیلات بانکی مقاوم‌سازی منازل را ۲۰ ساله با نرخ سود ۵ درصد دانست و خاطرنشان کرد: سالانه در استان بوشهر ۲ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی مقاوم‌سازی می‌شد که سال قبل به هفت هزار واحد افزایش یافت.

ارائه تسهیلات مقاوم‌سازی

امیر برومند با بیان اینکه از انتهای سال گذشته تاکنون تعداد ۷ هزار واحد جهت اخذ تسهیلات مقاوم‌سازی به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند، افزود: از این تعداد، پنج هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی انعقاد قرارداد صورت گرفته است.

وی، گفت: علاوه بر هفت هزار واحد مسکونی یاد شده چهار هزار واحد دیگر به سهمیه استان بوشهر افزوده شد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با اشاره به اینکه طی سه سال اخیر ۱۷ هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مشمول دریافت وام با کارمزد ۵ درصدی شده‌اند، اضافه کرد: تاکنون برای ۱۳ هزار و ۳۷۰ واحد مسکونی ۳.۵ همت پرداخت شده است.

افزایش سهمیه تسهیلات

برومند اظهار داشت: همچنین از انتهای سال گذشته تاکنون ۱۱ هزار واحد مسکونی در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت مشمول دریافت وام با سود ۵ درصد و بازپرداخت ۲۰ ساله شده‌اند.

وی تصریح کرد: هیچ‌گونه محدودیتی برای افزایش سهمیه تسهیلات مسکن روستایی به شهرستان‌ها را نداریم.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر از ساخت ۵۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومین در استان خبر داد و بیان کرد: این واحدها در روستاها و شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر جمعیت در حال ساخت است و علاوه بر وام ۳۵۰ میلیون تومانی، تا سقف مبلغ ۲۰۰ میلیون تومان نیز به‌صورت بلاعوض از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت پرداخت می‌گردد.

واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله

وی با اشاره به واگذاری زمین به صورت ۹۹ ساله به متقاضیان گفت: ۲۱ هزار قطعه زمین در سامانه تم ثبت شده است، که هم اکنون هزار و ۳۰۰ متقاضی درخواست زمین وجود دارد.

امیر برومند افزود: همچنین از محل حساب ۱۰۰ امام (ره) نیز مبلغ ۵۰ میلیون تومان به‌صورت کمک بلاعوض پیش بینی شده که به واحدهای در حال ساخت پرداخت می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: جمع کل اعتبار کمک بلاعوض تصویب شده از محل مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت هزار میلیارد ریال است که به این طرح تزریق خواهد شد.

بازنگری طرح‌های هادی در روستاها

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان بوشهر با بیان اینکه طی سه سال اخیر سه میلیون مترمربع معادل ۳۷۸ کیلومتر معابر روستاهای استان بوشهر با همکاری دهیاری‌ها آسفالت شده است، افزود: ۸۰۰ هزار مترمربع آسفالت معابر روستاهای استان در هفته دولت سال جاری افتتاح و به بهره‌برداری خواهد رسید.

برومند، در خصوص بازنگری طرح‌های هادی در روستاها نیز گفت: بازنگری طرح هادی ۱۹۰ روستا در استان انجام شده است و در شهرستان گناوه نیز بازنگری ۱۷ روستا نیز در حال انجام است.

وی افزود: ۱۴ روستای شهرستان گناوه نیازمند بازنگری طرح هادی است، که انتظار می‌رود در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان اعتباری در این خصوص تخصیص داده شود.

کد خبر 6163072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha