۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷

مهر گزارش می دهد؛

خاموشی های برنامه ریزی نشده در کرمان/ لزوم صرفه جویی در مصرف برق

خاموشی های برنامه ریزی نشده در کرمان/ لزوم صرفه جویی در مصرف برق

کرمان- استان کرمان در تابستان داغ خود درحالی شاهد قطعی برق در مناطق مختلف است که ازسوی مدیران، برنامه ریزی قبلی برای قطعی برق منتفی و افزایش مصرف و مشکلات فنی از جمله دلایل آن اعلام می شود.

خبرگزاری مهر - گروه استان‌ها، فهیمه افضلی؛ هر ساله با آغاز فصل گرما در استان کرمان، مشکل قطعی پی درپی برق و آب اغلب هم استانی‌ها را رنج داده و تحمل این شرایط در روزهای بسیار گرم و داغ تابستانی طاقت فرسا می‌شود.

گرمای شدید هوا طی روزهای اخیر در استان کرمان، عده زیادی را گرمازده و راهی مراکز درمانی کرده و در این شرایط برق مناطق گسترده‌ای از استان نیز قطع شده است.

۵۰۰ نفر از اهالی شهداد به دلیل گرمای شدید راهی بیمارستان شدند

افزایش دما در یکماه گذشته حدود ۵۰۰ نفر از مردم شهداد را به بیمارستان کشانده و منجر به خسارت ۱۵۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی شده است.

طبق گزارشات سازمان هواشناسی، شهداد در یکماه گذشته، اغلب گرم‌ترین صبح کشور را در بین ایستگاه‌های هواشناسی تجربه کرده و رکورددار گرم‌ترین هوا در صبح بوده است.

5046007_734.jpg

بنابر اعلام محسن دهقان رئیس اداره جهاد کشاورزی شهداد، افزایش دما در این منطقه باعث خشکیدگی و ریزش محصول خرمای کشاورزان منطقه شده است.

به عقیده دهقان، گرمای شهداد و خاموشی‌های پی در پی برق، علاوه بر کاهش عملکرد کشاورزان، خسارت ۲۰ درصدی محصولات زراعی خشک و خسارت ۱۵۰ میلیارد ریالی به بخش کشاورزی وارد کرده است.

علاوه بر آن، در اغلب شهرهای جنوب و شرق استان کرمان نیز موج گرما در تابستان‌ها شرایطی مشابه بخش شهداد ایجاد می‌کند.

بنابر گزارشهای مرکز پیش بینی اداره کل هواشناسی استان کرمان، شهرهای کهنوج، جیرفت، ریگان و فهرج در یکماه اخیر جز مناطق گرم استان کرمان محسوب شده و برخی روزها دماهای بالای ۴۰ درجه در صبح را شاهد بوده‌اند.

برنامه‌ای برای خاموشی برق در تابستان نداریم

محسن عباسپور مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان در گفتگو با خبرنگار مهر در رابطه با قطعی برق در این استان، اظهار کرد: همواره در تابستان به دلیل گرمای هوا و افزایش مصرف برق، در تولید و مصرف ناترازی ایجاد می‌شود.

وی افزود: همچنین به دلیل مصرف بالا، بر روی تأسیسات شبکه و ترانسفورماتورهای خطوط انتقال برق فشار ایجاد شده و ممکن است از مدار خارج شوند که بعد از اصلاح دوباره به مدار باز خواهند گشت.

1316696_910.jpg

عباسپور با اشاره به اینکه قطعی‌های برق به صورت مقطعی است، تاکید کرد: اغلب به دلیل افزایش مصرف در بخش خانگی و همچنین بروز حوادث و مشکلات فنی، شاهد قطعی برق می‌شویم.

وی با اشاره به اینکه خاموشی خط قرمز ما محسوب می‌شود، بیان کرد: این قطعی‌ها موردی بوده و به صورت پیش بینی شده و با برنامه‌ریزی قبلی نیست.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان گفت: برنامه‌ای برای خاموشی در تابستان ۱۴۰۳ نداریم اما تاکید بر مصرف بهینه برق است.

وی افزود: همواره مدیران شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان و سایر مسئولین تاکید دارند که در تابستان با مصرف بهینه، از فشار بر روی تأسیسات برق کاسته شود.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان یادآور شد: اقدامات گسترده‌ای درخصوص تشویق همشهریان بر مصرف بهینه برق در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: این فعالیت‌ها از طریق تبلیغات محیطی، فضای مجازی، اپلیکیشن‌ها، برگزاری مسابقات و سایر موارد، جهت اصلاح الگوی مصرف برق انجام می‌شود.

عباسپور تاکید کرد: همکاری مشترکین بخش خانگی جهت ارائه خدمات بهتر از سوی شرکت توزیع نیروی برق، بسیار کمک کننده است.

وی اظهار کرد: هم استانی‌ها می‌توانند با پیوستن به اپلیکیشن با انرژی، از تمامی مطالب آموزشی درخصوص نحوه مصرف بهینه برق، چگونگی محاسبه مصرف برق و سایر موارد آموزشی آن بهره مند شوند.

مدیر روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق شمال استان کرمان یادآور شد: چنانچه مشترکین بخش خانگی تا ۱۵ درصد مصرف برق خود را کاهش دهند، می‌توانند وارد قرعه کشی باانرژی شده و از جوایز ارزنده آن مانند قرعه کشی ۳۰۰ خودرو و میلیون‌ها جایزه نقدی دیگر برخوردار شوند.

قطعی برق مناطق شهر کرمان به دلیل بروز حادثه بود

در روزهای اخیر که شاهد قطعی برق مناطق مختلفی از شهر کرمان بوده‌ایم، این وضعیت در حالی پیش آمد که کرمان، گرم‌ترین روزهای خود را سپری می‌کند.

محمد سلیمانی مدیرعامل شرکت توزیع برق شمال استان کرمان درخصوص این قطعی‌ها بیان کرد: برق نقاط مختلف شهر کرمان به علت نقص فنی و حادثه قطع شده است.

305572_920.jpg

وی با اشاره به اینکه حادثه در خطوط انتقال برق ورودی شهر کرمان رخ داده بود، افزود: همکاران شرکت سهامی برق منطقه‌ای کرمان به محض بروز قطعی، به دنبال بررسی و رفع مشکل هستند.

ادارات استان کرمان ۲۱ تیرماه تعطیل شد

علی بیگ‌زاده معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان گفت: به منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی، ادارات استان کرمان در روز پنج‌شنبه ۲۱ تیر ماه تعطیل خواهند بود.

وی افزود: این تصمیم به دلیل افزایش دما و همچنین درخواست برق منطقه‌ای شمال و جنوب استان و در پیش بودن کنکور سراسری با موافقت استاندار کرمان اتخاذ شده است.

بیگ‌زاده بیان کرد: مراکز امدادی، خدمات‌رسان، بیمارستان‌ها و مراکز درمانی شبانه‌روزی کماکان در این ایام ارائه خدمت خواهند داشت.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار کرمان تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی از عصر امروز چهارشنبه ۲۰ تیر ماه، باید نسبت به خاموشی سیستم‌های سرمایشی مجموعه اقدام کنند.

وی ادامه داد: سیستم روشنایی ادارات نیز با توجه به تعطیلی روزهای پنج‌شنبه و جمعه باید به حداقل ممکن و تنها در موارد ضروری کاهش یابد.

بیگ‌زاده خاطرنشان کرد: دستگاه‌هایی که دیزل ژانراتور دارند، برای مصرف انرژی خود و کاهش فشار شبکه سراسری، نسبت به استفاده از دیزل ژانراتورها اقدام کنند.

به گزارش مهر، با استمرار گرمای هوا در سطح استان کرمان، میزان مصرف برق به ویژه در بخش خانگی رو به افزایش است و تاکنون دستورالعمل‌های متعدد و برنامه‌های مختلفی در خصوص مصرف بهینه برق در تابستان‌ها اعلام و پخش شده است.

تحمل گرمای شدید و مصون ماندن از بیماری‌هایی همچون گرمازدگی، علاوه بر تلاش مسئولین و بکارگیری تمام توان کشور در این زمینه، قطعاً نیازمند همکاری مردم در بخش خانگی نیز هست.

نحوه درست استفاده از انرژی برق، به ویژه در کلان شهرها، کمک شایانی به رفع مشکلات در این زمینه و عدم قطعی‌ها خواهد کرد.

کد خبر 6163077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha