۲۰ تیر ۱۴۰۳، ۱۹:۳۴

حجت الاسلام اخویان:

برنامه‌های فرهنگی بعثه در حج امسال رضایت زائران را در پی داشت

برنامه‌های فرهنگی بعثه در حج امسال رضایت زائران را در پی داشت

مدیر امور آموزشی و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری با اعلام پایان برنامه‌های فرهنگی بعثه در موسم حج ۱۴۰۳، این برنامه‌ها را در تقویت روحیه معنوی حجاج کشورمان مثبت ارزیابی کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام والمسلمین محمد علی اخویان مدیر امور آموزشی و فرهنگی بعثه مقام معظم رهبری محافل انس با قرآن و انس و معرفت، جلسات روایتگری (مدینه‌شناسی و مکه‌شناسی)، مسابقات تفسیر سوره حمد مقام معظم رهبری و کتاب «ابراهیم‌شناسی» را از جمله برنامه‌های فرهنگی بعثه در حج ۱۴۰۳ برشمرد و گفت: این فعالیت‌ها خوشبختانه با رضایت زائران مواجه شد.

وی افزود: در مجموع ۷۰ هزار زائر ایرانی تحت پوشش این فعالیت‌ها قرار گرفتند و طی هشت هفته بیش از ۸۰ محفل انس و معرفت در مدینه و ۱۲۵ محفل انس و معرفت در مکه برگزار شد.

مدیر امور آموزشی و فرهنگی بعثه با اشاره به اینکه برنامه‌های زیارت دوره برای همه کاروان‌های ایرانی در مکه و مدینه هر ساله در موسم حج برگزار می‌شود، ادامه داد: ۷۵ زیارت دوره هم ویژه فرهیختگان در دو شهر مکه و مدینه برگزار شد و ۳۹ محفل انس با قرآن و روایتگری در مدینه و ۷۹ برنامه هم در مکه اجرا شد.

حجت الاسلام والمسلمین اخویان افزود: با توجه به اینکه معاونت فرهنگی بعثه فعالیت‌های مختلف آموزشی و فرهنگی در عرصه حج و زیارت را برعهده دارد بازدید از موزه‌های اطراف حرم، بقیع شناسی و حرم شناسی را به عنوان بخش دیگری از این فعالیت‌ها در موسم حج ۱۴۰۳ اجرا کرد.

گفتنی است محافل انس و معرفت که با هدف تقویت روحیه معنوی حجاج کشورمان در ایام موسم حج تمتع در کاروان‌های ایرانی برنامه‌ریزی شده بود شب گذشته در مدینه و مکه پایان یافت.

کد خبر 6163489

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha