۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۳

نماینده سازمان سنجش در قم عنوان کرد؛

آغاز رقابت ۱۵ هزار و ۷۸۹ داوطلب در کنکور سراسری در قم

آغاز رقابت ۱۵ هزار و ۷۸۹ داوطلب در کنکور سراسری در قم

قم- نماینده سازمان سنجش در قم از آغاز رقابت ۱۵ هزار و ۷۸۹ داوطلب در کنکور سراسری نوبت دوم امسال در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس حبیب زاده پیش از ظهر پنجشنبه در حاشیه برگزاری کنکور سراسری در قم در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳، ۱۵ هزار و ۷۸۹ داوطلب با احتساب ۹ هزار و ۷۱۲ نفر زن و ۶ هزار و ۷۷ نفر مرد شرکت کردند.

نماینده سازمان سنجش در قم بیان کرد: داوطلبان کنکور سراسری دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی از صبح امروز و فردا پنج شنبه ۲۱ تیرماه و جمعه ۲۲ تیرماه همزمان با سراسر کشور در پنج گروه آزمایشی ریاضی، تجربی، انسانی، هنر و زبان‌های خارجی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

حبیب زاده ابراز کرد: در گروه آزمایشی ریاضی از مجموع ٢ هزار و ۱۴۹ داوطلب ۶۷۹ نفر زن و یک‌هزار ۴۷۰ نفر مرد و در گروه آزمایشی تجربی از مجموع هفت‌هزار و ۳۹۵ داوطلب چهار هزار و ۹۰۵ نفر زن و ٢ هزار و ۴۹۰ نفر مرد از استان قم در حال رقابت هستند.

وی ادامه داد: در گروه آزمایشی انسانی نیز از مجموع چهار هزار و ۴۰۱ داوطلب ۲ هزار و ۸۰۹ نفر زن و یک هزار و ۵۹۲ نفر مرد، در گروه آزمایشی هنر از مجموع ۷۳۵ داوطلب ۵۳۲ نفر خانم و ۲۰۳ نفر آقا و در نهایت در گروه آزمایشی زبان‌های خارجی از مجموع ییک‌هزار و ۱۰۹ داوطلب ۷۸۷ نفر زن و ۳۲۲ نفر مرد در آزمون شرکت کردند.

نماینده سازمان سنجش در قم خاطرنشان کرد: داوطلبان گروه آزمایشی هنر و زبان خارجی عصر پنجشنبه و گروه آزمایشی علوم تجربی صبح جمعه ۲۲ تیرماه با یکدیگر به رقابت خواهند پرداخت.

کد خبر 6163881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha