۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۳:۴۶

مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان افتتاح شد

مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان افتتاح شد

قوچان - رییس دانشگاه صنعتی قوچان از افتتاح مرکز رفاهی غدیر این دانشگاه بااعتبار ۶۴ میلیارد تومان و ظرفیت پخت غذا برای یک هزار و ۲۰۰ نفر خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مجید مهدویان ظهر پنجشنبه در حاشیه افتتاح مرکز رفاهی غدیر دانشگاه صنعتی قوچان اظهار کرد: توجه به رفاهیات یکی از دغدغه‌های اصلی این دانشگاه بود که این مرکز رفاهی شامل سالن‌های غذاخوری، سلف‌سرویس و آشپزخانه مرکز است.

وی با اشاره به اینکه پروژه از سال ١۴٠٠ آغاز و در سال گذشته به پیشرفت فیزیکی ۱۰۰ درصدی رسیده است، گفت: اعتبار پروژه ۶۴ میلیارد تومان بوده که با ۲ سالن مجزای ۶۰۰ نفره ظرفیت پخت غذا برای یک هزار و ۲۰۰ نفر دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی قوچان یکی از دغدغه‌های اصلی برای تأمین رفاه دانشجویی را تأمین غذای روزانه دانشجویان دانست و خاطرنشان کرد: این آشپزخانه به‌صورت سنتی و صنعتی امکان پخت غذا را دارد و توانسته ۵۰ درصد هزینه‌های مربوط به تغذیه دانشگاه را نسبت به سال گذشته کاهش دهد.

دانشگاه صنعتی قوچان پتانسیل جذب دانشجوی خارجی دارد

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم نیز بابیان اینکه بیشتر دانشجویان خارجی به دلیل وجود مضجع شریف امام رضا (ع) علاقه تحصیل در این استان را دارند گفت: دانشگاه صنعتی قوچان در میان ۲۲ دانشگاه صنعتی کشور تنها دانشگاه صنعتی در خراسان رضوی است که می‌تواند در جذب دانشجویان خارجی با برنامه‌ریزی اقداماتی را انجام دهد.

صمد حاج جباری ساخت خوابگاه را زمان‌بر و نیازمند اعتبار بالایی دانست و تصریح کرد: برای تأمین خوابگاه موردنیاز دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان می‌توان از امکانات داخلی شهرستان استفاده کرد و حتی خیرین آموزش عالی را می‌توان پای‌کار آورد.

وی ادامه داد: اگر از ظرفیت‌ها و ساختمان‌های موجود این شهرستان حتی در قالب قرارداد استیجاری ۲ ساله تأمین خوابگاه صورت بگیرد صندوق رفاه قول تجهیز را می‌دهد.

معاون امور دانشجویان صندوق رفاه دانشجویی وزارت علوم با اشاره به حمایت‌های این صندوق از دانشجویان به‌ویژه در دانشگاه‌های شهرستانی بیان کرد: در راستای حمایت مالی از دانشجویان ۱.۵ میلیارد تومان تسهیلات به دانشجویان دانشگاه صنعتی قوچان پرداخت‌شده و تمام تلاش بر این بوده است که درخواست هیچ دانشجویی در این زمینه بی‌پاسخ نماند.

کد خبر 6164026

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha