۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۵

رئیس اداره تبلیغات اسلامی اردستان:

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۶ نقطه از اردستان برگزار می شود

همایش جهانی شیرخوارگان حسینی در ۶ نقطه از اردستان برگزار می شود

اردستان-رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان گفت: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور جمعه ۲۲ تیرماه در ۶ نقطه شهرستان اردستان برگزار می‌شود.

حجت الاسلام سید علی طباطبایی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: همایش جهانی شیرخوارگان حسینی چندسالی است که با الگوبرداری از قیام خونین کربلا در تمام نقاط کشور و همچنین جهان در اولین جمعه ماه محرم برگزار می‌شود.

وی افزود: در محرم سال جاری این همایش معنوی که یادآور مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) است، روز جمعه ۲۲ تیرماه ۱۴۰۳ همزمان با سایر نقاط کشور در ۶ نقطه از شهرستان اردستان برگزار می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان اردستان خاطرنشان کرد: در این مراسم مادران، نوزادان خود را درحالی‌که لباس سبزرنگ مخصوص این مراسم را به تن و پیشانی‌بند لبیک یا حسین (ع) بر پیشانی دارند را همراه خود می‌آورند و با مرثیه‌های جان‌سوز یاد شهدای مظلوم کربلا را گرامی می‌دارند.

حجت‌الاسلام طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: هدف از برگزاری همایش جهانی شیرخوارگان حسینی تربیت فرزندان در راه امام حسین (ع)، بیمه کردن فرزندان از آفات آخرالزمان و نذر ظهور کردن فرزندان است که توسط والدین انجام می‌شود.

وی بیان کرد: در حاشیه این همایش برنامه‌های دیگری نیز تدارک دیده شده و شامل فعالیت‌های فرهنگی، دکلمه‌خوانی و تابوت نمادین حضرت علی‌اصغر (ع) است همچنین نیروی انتظامی نیز بحث سرکشی از برنامه‌ها و هیأت را انجام می‌دهد.

کد خبر 6164081

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha