۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۳

رئیس کل دادگستری بوشهر خبر داد؛

استفاده از ارفاقات قانونی برای آزادی زندانیان در استان بوشهر

استفاده از ارفاقات قانونی برای آزادی زندانیان در استان بوشهر

بوشهر- رئیس کل دادگستری استان بوشهر گفت: با استفاده از ارفاقات قانونی برای آزادی زندانیان در استان بوشهر در تلاش هستیم.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی مهرانگیز ظهر پنجشنبه در دیدار با خانواده زندانیان در شهرستان عسلویه اظهار کرد: دستگاه قضائی نگاه ویژه‌ای به رفع مشکلات خانواده‌های زندانیان دارد و در این راستا بازدیدهای مستمری را داریم.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر اضافه کرد: همچنین به ارکان قضائی در استان بوشهر تاکید شده که با سرکشی به خانواده زندانیان برای رفع مشکلات و تأمین نیازهای آنها از همه ظرفیت‌ها استفاده شود.

وی از ارائه بسته‌های معیشتی، مواد غذایی، تجهیزات خانگی به ویژه خنک‌کننده و وسایل سرمایشی به خانواده‌های نیازمند و مددجو خبر داد و گفت: از همه ظرفیت‌ها در این زمینه استفاده می‌کنیم.

مهرانگیز با اشاره به درخواست‌های قضائی خانواده زندانی سرکشی شده در شهرستان‌های جنوبی استان بوشهر گفت: پس از بررسی و رسیدگی به پرونده قضائی آنان، دستور آزادی ۲ زندانی صادر شد.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر حبس‌زدایی و استفاده از ارفاقات قانونی در آزادی زندانیان را از اولویت برنامه‌های دستگاه قضائی استان دانست و خاطرنشان کرد: در این راستا در سه ماه نخست امسال بیش از ۷۰ زندانی جرایم غیرعمد مالی از زندان آزاد شده‌اند.

وی استفاده از پابند الکترونیکی برای آزادی زندانیان و قرار گرفتن در کنار خانواده را از دیگر سیاست‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: در سه ماه نخست امسال ۱۱۰ زندانی با استفاده از پابند الکترونیکی از زندان آزاد شدند.

در سرکشی رئیس کل دادگستری استان بوشهر از ۴ خانواده زندانی شهرستان عسلویه رئیس حفاظت و اطلاعات ارشد دادگستری، مدیر کل زندان‌های استان بوشهر، رئیس دادگستری و دادستان عسلویه حضور داشتند که ضمن کمک‌های معیشتی و نقدی مطالبات آنان مورد رسیدگی قرار گرفت.

کد خبر 6164122

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha