۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۲

امام جمعه یزد:

مسئله سکونت اتباع خارجی باید ساماندهی شود

مسئله سکونت اتباع خارجی باید ساماندهی شود

یزد_امام جمعه یزد گفت: هر گونه فعالیت اتباع به ویژه سکونت آنها باید ساماندهی شده و برنامه ریزی لازم صورت گیرد.

به گزارش مهر، آیت الله محمدرضا ناصری در دیدار جانشین فرمانده نیروی انتظامی ضمن قدردانی از تلاش‌ها و اقدامات نیروی انتظامی در سطح کشور بویژه استان یزد گفت: خوشبختانه این نهاد تاکنون موفق عمل کرده است.

وی با اشاره به حضور تعداد زیادی از اتباع بیگانه در کشور بیان کرد: حضور اتباع در کشور باید ساماندهی و مدیریت شود و البته در این زمینه باید حساسیت بیشتری وجود داشته باشد.

ناصری با اشاره به اینکه متأسفانه مسئله جمعیت در کشور ما جدی گرفته نشده است افزود: از یک طرف جمعیت داخل کشور در حال کاهش و میزان فرزند آوری نیز کاهش یافته اما از طرف دیگر حضور بی رویه اتباع و افزایش آمار در این زمینه را شاهد هستیم و لذا در زمینه فرزند آوری نیازمند فعالیت بیشتر و فرهنگ‌سازی در این زمینه هستیم.

وی بر اجرای کارهای فرهنگی در این زمینه تاکید کرد و گفت: معضلات و آسیب‌های اجتماعی در زمینه حضور بی رویه اتباع بیگانه به وجود می‌آید که باید مورد توجه جدی باشد.

امام جمعه یزد با اشاره به اجرای قانون عفاف و حجاب اظهار کرد: این قانون باید به درستی اجرا شود و اگر بی بند و باری به اسم آزادی در جامعه رواج یابد، فرهنگ غلط غرب کم کم جایگزین شده و در بین مردم رواج می‌یابد و کشور را با آسیب‌هایی مواجه می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد تأکید کرد: باید برای حضور اتباع بیگانه تصمیم و برنامه‌ریزی کلی در کشور باشد تا بر جمعیت آنان ساماندهی شود.

ناصری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حرکت و فعالیت‌های ما باید برای خدا باشد گفت: هر کاری می‌کنیم باید برای رضای خدا باشد چرا که خداوند فرموده است: اگر در فعالیتی همه تلاش خود را به‌کار گیریم در آن مسیر موفق بوده و خداوند نیز به ما کمک می‌کند.

وی با اشاره به اینکه اگر در کارها نیت خدایی داشته باشیم آن اقدام مهم و اثرگذار خواهد بود بیان کرد: در حکومت خدایی همانند انقلاب اسلامی، حاکم اولیه خداست و قانون آن هم خدایی و برای هدایت مردم و افزایش تفکر و تعقل است.

ناصری اضافه کرد: در این حکومت هوای نفس و حُب ریاست حاکم نیست و تمام هم و غم این است که مسیر الی الله و آن هدف خلقت پیاده شود بنابراین باید کاری کنیم این هدف پیاده شود و مردم به سوی خدا هدایت شوند.

کد خبر 6164217

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • حمید ۱۰:۴۳ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      1 1
      با سرازیر شدن اتباع بیگانه به کشور این طبقه پایین جامعه هستند که دارند آسیب میبینند
    • IR ۱۸:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۲
      0 0
      مگه نظر مردم برای مسئولان مهمه این همه مردم درفضای مجازی وغیره دادشون بلنده دلسوزان جامعه هشدار میدن کیه که گوش کنه مسئله حضور بی شمار اتباع خارجی به ویژه افغانها از گذشته معضل بزرگ ملی بوده که متاسفانه جدی گرفته نشده وکماکان جدی گرفته نمی شود