۲۱ تیر ۱۴۰۳، ۲۲:۳۷

راه‌اندازی پرواز مشهد و کربلا از فرودگاه همدان

راه‌اندازی پرواز مشهد و کربلا از فرودگاه همدان

همدان-رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: پرواز عتبات عالیات و مشهد مقدس از مبدا فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کاپیتان محمد محمدی‌بخش معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان هواپیمایی کشوری در نشست با علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان، گفت: پروازهای زیارتی به مشهد مقدس و عتبات عالیات طی هفته‌های آینده از مبدا فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان انجام خواهد شد و تلاش می‌کنیم تا پایان تابستان پرواز به مقصد کیش نیز راه‌اندازی شود.

وی افزود: طرح بازیافت هواپیما در جوار فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اجرا خواهد شد و این موضوع به تمامی شرکت‌های هواپیمایی ابلاغ شده است.

محمدی‌بخش گفت: با پیگیری‌های مجدانه استاندار محترم همدان و نمایندگان محترم مردم شریف همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی، حجاج عزیز با پروازهایی از مبدا همدان به سرزمین وحی اعزام شدند و بازگشتند که جزو بهترین پروازهای بدون تأخیر در کشور بود.

وی تصریح کرد: با توجه به ظرفیت بسیار بالای فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان در ترافیک پروازی، این فرودگاه می‌تواند مقصد پهپادها با مأموریت‌های کشاورزی، صنعتی و نقشه‌برداری باشد.

محمدی‌بخش بیان کرد: همچنین ورزشکاران کشور می‌توانند از ظرفیت فرودگاه همدان برای انجام ورزش‌های هوایی بهره‌گیری کنند.

وی ادامه داد: با وجود ظرفیت‌های خوب پزشکی، مراکز درمانی و گردشگری در استان همدان، می‌توان فعالیت فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان را تقویت کرد و آن‌را به عنوان مقصد مردم کشورهای حوزه خلیج‌فارس، عراق و ترکیه معرفی نمود.

محمدی‌بخش گفت: برای سرمایه‌گذاران حقیقی یا حقوقی داخلی و یا خارجی که بتوانند برای فرودگاه همدان هواپیمای بیشتری تأمین کنند، امتیازات ویژه ارزی و تخفیفات ویژه فرودگاهی در نظر گرفته خواهد شد.

طرح بازیافت هواپیما برای اولین بار در کشور در همدان اجرا خواهد شد

استاندار همدان نیز در ادامه بیان کرد: برای اولین بار در کشور طرح کارخانه بازیافت هواپیما در جوار فرودگاه بین‌المللی شهدای همدان در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار اجرا خواهد شد.

قاسمی‌فرزاد افزود: با پیگیری بعمل آمده و قول مساعد رئیس محترم سازمان هواپیمایی کشوری در جلسه‌ی امروز؛ طی هفته‌های آینده پروازهای خارجی از مبدا فرودگاه همدان به مقصد عتبات عالیات و سپس پروازهای داخلی به مقصد مشهدمقدس، تهران و کیش راه‌اندازی خواهد شد.

وی ادامه داد: در نشست امروز راهکارهای فعال‌سازی هر چه بیشتر فرودگاه بین‌المللی همدان بررسی شد و موارد خوبی برای این منظور مصوب گردید.

کد خبر 6164298

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha