۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۹:۱۵

مشاور امور فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان:

بیش از۲۰همایش شیرخوارگان حسینی در سیستان وبلوچستان در حال اجراست

بیش از۲۰همایش شیرخوارگان حسینی در سیستان وبلوچستان در حال اجراست

زاهدان_مشاور امور فرهنگی تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان، گفت: هم اکنون، بیش از۲۰همایش شیرخوارگان حسینی در سیستان وبلوچستان در حال اجراست.

حجت الاسلام سعید جان آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، افزود: هم اکنون و همزمان با سراسر جهان، بیش از ۲۰ همایش شیرخوارگان حسینی در سیستان وبلوچستان در حال اجراست.

وی ادامه داد: به مثل سنوات گذشته، در اولین جمعه ماه محرم و هم‌زمان با سراسر کشور همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۲۰ نقطه در استان در حال برگزاری بوده و این همایش یکی از مراسم بسیار مهم دهه اول محرم به شمار می‌رود.

مشاور امور فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این برنامه در حسینیه‌های سیستانی‌ها، ریحانه النبی و عاشقان ثارالله مرکز استان به صورت محوری در حال برگزاری است، از برگزاری ۲ هزار مجلس عزاداری امام حسین (ع) در دهه اول محرم الحرام در استان خبر دادو گفت: شعار تعیین شده برای محرم امسال توسط سازمان تبلیغات اسلامی، «آزادگان عالم در خیمه حسین اند» هست و براساس برنامه ریزی صورت گرفته برنامه‌های دهه اول محرم الحرام، در بیش از دو هزار مسجد، حسینیه، مهدیه، هیأت مذهبی، خانه‌های دین و زندگی و غیره در حال برگزاری است.

وی ادامه داد: برگزاری مراسماتی همچون مقتل خوانی، اجرای تعزیه، اجرای تئاتر، نمایشگاه‌های مختلف، دسته‌روی‌ها، پذیرایی از عزاداران حسینی توسط مواکب و ایستگاه‌های صلواتی، اجرای برنامه خیمه سوزان و تجلیل از پیرغلامان حسینی از جمله برنامه‌های محرم الحرام امسال در سیستان و بلوچستان است.

مشاور امور فرهنگی مدیرکل تبلیغات اسلامی سیستان و بلوچستان با اشاره به تداوم برنامه‌ها تا پایان ماه صفر، بیان کرد: برگزاری مراسم دسته روی، تجمعات مختلف عزاداری، دسته روی در روز تاسوعا و عاشورا، همایش تجلیل از خادمین ابا عبدالله الحسین (ع)، مراسم نمادین شهدای کربلا، خیمه سوزان، شب شام غریبان، برنامه قیام مردم سیستان به خونخواهی ابا عبدالله الحسین (ع)، اجرای تعزیه، مقتل خوانی، دیدار با خانواده شهدا و ایثارگران، غبارروبی قبور شهدا، دیدار با علما و روحانیون، مداحان و مسؤولان هیأت مذهبی، توزیع ارزاق شامل گوشت، مرغ، برنج و شکر و تداوم طرح ملی «زندگی با آیه ها» در ۱۰ فراز در بین عموم مردم در مجالس عزاداری از دیگر برنامه‌ها در ایام محرم و صفر در این استان است.

وی محرم و عزاداری‌های این ماه را جلوه‌ای از وحدت شیعه و سنی عنوان و اظهار کرد: همه مسلمانان چه شیعه و چه سنی در غم از دست دادن اباعبدالله الحسین (ع) سوگوار بوده و در این ماه به انواع مختلف به عزاداری می‌پردازند.

حجت الاسلام جان آبادی با بیان اینکه محرم امسال با محور مقاومت در حال برگزاری است، تاکید کرد: برپایی ایستگاه‌های صلواتی در دهه اول در شهرهای مختلف سیستان و بلوچستان و برپایی مواکب استان در مرزهای ریمدان، میرجاوه، میلک و سطح جاده‌ها و زائر سرای امام رضا (ع) زاهدان به منظور پذیرایی از زائران غیر ایرانی و برگزاری برنامه‌های جهاد تبیین، از دیگر برنامه‌های محرم و صفر در این استان است.

کد خبر 6164408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ۰۴:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۴
      0 1
      خدا انشاالله قسمت همه فرزند سالمو صالح بکنه