۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۱:۴۴

بهفر تاکید کرد؛

واردات برنج‌ طلایی تراریخته از فیلیپین کذب است

واردات برنج‌ طلایی تراریخته از فیلیپین کذب است

مدیرکل امور فراورده های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو در مورد ماجرای برنج های وارداتی فیلیپینی توضیح داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدلعظیم بهفر، با اشاره به اینکه تنها محصولات تراریخته وارداتی شامل دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویا است، گفت: تمامی برنج‌های وارداتی به کشور که از مبادی قانونی وارد می‌شود و در هنگام ترخیص از نظر ایمنی، سلامت و وضعیت تراریختگی (تغییر ژنتیکی یافته) مورد ارزیابی قرار می‌گیرند و تاکنون هیچ نوع برنجی با عنوان برنج طلایی فیلیپینی تراریخته وارد کشور نشده است.

وی افزود: بر اساس قانون ابلاغی تمامی کارخانجات تولید مواد غذایی موظف هستند محصولاتی که در فرایند تولید از دانه‌های روغن کلزا، پنبه دانه، ذرت و سویای تراریخته تولید شده را با درج عبارت «تراریخته» روی بسته بندی برای مصرف کننده مشخص کنند.

بهفر با بیان اینکه برنج‌های وارداتی به کشور عمدتاً از هند و پاکستان هستند، ادامه داد: طبق مقررات سازمان غذا و دارو منابع برنج‌های وارداتی مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفته و پس از ثبت، مجوز ورود برای محموله از منابع ثبت شده صادر می‌شود.

به گفته وی، بدیهی است در هنگام ترخیص تمامی فرآورده و یا مواد اولیه خوراکی از محموله نمونه برداری شده و طبق ضوابط و مقررات ملی کشور از نظر شاخص‌های ایمنی و سلامت مورد آزمون قرار می‌گیرند.

کد خبر 6164580

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha