۲۲ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۰۰

همزمان با سراسر کشور:

همایش شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی برگزار شد

همایش شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی برگزار شد

اراک-همایش شیرخوارگان حسینی روز جمعه در ششمین روز از ماه محرم همزمان با سراسر کشور در استان مرکزی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار مهر، مادران شرکت کننده در این مراسم با پوشاندن لباس‌های سفید و سبز و سربندهای یا حسین، یا زینب و یا حضرت علی اصغر (ع) به فرزندانشان در غم شهادت طفل دشت کربلا اشک ماتم ریختند.

مداحان اهل بیت عصمت و طهارت در این مراسم به مرثیه سرایی پرداختند و حاضران بر مظلومیت شهدای دشت کربلا گریستند.

روحانیان و واعظان نیز با ذکر حوادث محرم سال ۶۱ هجری، واقعه شهادت حضرت علی اصغر را بازگو کردند.

این مراسم در مرکز استان مرکزی، مصلی بیت المقدس این شهر با حضور بانوان و کودکان خردسالشان نیز برگزار شد.

برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی در ۵۸ نقطه شاخص مرکزی

مسئوول دبیرخانه استانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان مرکزی به خبرنگار مهر، گفت: همایش شیرخوارگان حسینی همزمان با سراسر کشور در ۵۸ نقطه شاخص این استان برگزار می‌شود.

سید علی طباطبایی گفت: ۲۰ سال است که در نخستین جمعه ماه محرم الحرام، همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی برگزار می‌شود.

مسئول برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی، افزود: این مراسم با حضور کودکان شیرخوار در آغوش مادران، به یاد طفل صغیر اباعبدالله الحسین علیه السلام، حضرت علی اصغر (ع) باب الحوائج تشکیل و به ذکر مصائب و عزاداری می‌پردازند.

همایش شیرخوارگان حسینی در استان مرکزی برگزار شد

طباطبایی با بیان اشاره به اینکه این مراسم در ۸۵۰۰ نقطه ایران، ۴۵ کشور و در ۵۸ نقطه استان مرکزی انجام می‌شود، افزود: مادران در این مراسم با سبزپوشاندن اطفال خود به همراه سربند یا صاحب الزمان (عج)، یا علی اصغر (ع)، یا حسین (ع) و یا زینب (س)، فرزندان خود را بیمه ائمه اطهار (ع) و در لشگر سربازان اسلام حاضر و با قرائت نذرنامه، فرزندان خود را نذر یاری قیام حضرت ولیعصر (عج) می‌کنند.

وی گفت: رویکرد و موضوعات برگزاری همایش شیرخوارگان حسینی امسال در اراک، فرزند آوری و خانواده اسلامی، حجاب و عفاف فاطمی و زینبی، فرزندان عاشورایی و کودکان مظلوم غزه است.

مسئوول دبیرخانه استانی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) در استان مرکزی گفت: لباس تبرکی شیرخوارگان همایش در ابتدای مراسم در بین شیرخوارگان در مصلی بیت المقدس اراک توزیع شد همچنین لباس تبرکی شیرخوارگان در مراسم هیأت حسینیه اعظم حضرت علی اصغر (ع) هر شب در ساعت ۲۰:۳۰ واقع در میدان شورای اراک توزیع می‌شود.

همایش شیرخوارگان حسینی حرکتی عظیم در راستای تربیت سربازان امام زمان (عج) است و همه ساله به یاد کودکان شهید قیام کربلا در نخستین جمعه ماه محرم همزمان در سراسر کشور و به تبع آن در استان مرکزی نیز برگزار می‌شود.

کد خبر 6164593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha