حاکمیت سایبری در خارج از کشور-۴۷۳

کمپین ۲ ماهه چین برای پاکسازی اینترنت برای کودکان

کمپین ۲ ماهه چین برای پاکسازی اینترنت برای کودکان

چین با هدف پاکسازی محتوای مخرب برای کودکان در پلتفرم های شبکه اجتماعی و اپلیکیشن های پخش ویدئو کمپین جدیدی را آغاز می کند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای اف پی، ناظر اینترنت چین در بیانیه ای اعلام کرد کمپینی شفاف و روشن به مدت ۲ماه برای قدرتمندتر کردن محافظت از کودکان در فضای اینترنت و ایجاد یک محیط آنلاین سالم تر و امن تر راه اندازی می کند.

طبق بیانیه سازمان فضای مجازی چین، این اقدام چالش های برجسته مربوط به پلتفرم های انتشار ویدئوهای کوتاه و پخش زنده، شبکه های اجتماعی، پلتفرم های خرید، فروشگاه های اپلیکیشن، دستگاه های هوشمند برای کودکان و همچنین حفاظت های آنلاین برای افراد زیر سن قانونی را اصلاح می کند.

کمپین مذکور رفتارهای مختلف مانند پخش ویدئوهایی در تمجید از قلدری در مدارس، افزودن محتوای خشن و جنایت آمیز به کارتون ها و آهنگ های کلاسیک کودکان و همچنین دستیابی به سود از طریق کودکان سلبریتی اینترنتی را هدف می گیرد. علاوه بر آنچه گفته شد این اقدام با هدف حذف محتوای هرزنگاری و محصولات جنسی از پلتفرم های فروش آنلاین و همچنین اطلاعاتی که از طریق اصطلاحات آنلاین و کلمات مبتذل کودکان را به دوستی های مخرب یا انتقال ارزش های مخرب سوق می دهد، اجرا می شود.

در بیانیه مذکور آمده است: ما باید به ظواهر جدید مشکلات خاص کودکان دقت کنیم و با همدیگر یک فضای آنلاین خوب را ایجاد کنیم.

اقدام اخیر در حالی انجام می شود که تعطیلات تابستانی کودکان در چین آغاز شده و البته در سال های اخیر نیز کمپین های مشابهی برگزار شده بود.

حزب کمونیست این کشور که قوانین سختگیرانه ای بر اینترنت داخلی وضع کرده، محتواهایی که مبتذل یا از نظر سیاسی خرابکارانه تلقی شوند را حذف می کند. همچنین دولت چین به طور دوره ای بخش های مختلف از اینفلوئنسرهای آنلاین گرفته تا پلتفرم های بازی رایانشی و خرید اینترنتی را هدف می گیرد.

کد خبر 6165179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha