۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۰:۳۶

رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان خبر داد؛

ارایه مدرک بین‌المللی کمک آشپزی به دانش‌آموزان بانیازهای ویژه

ارایه مدرک بین‌المللی کمک آشپزی به دانش‌آموزان بانیازهای ویژه

سنندج_ رییس آموزش وپرورش استثنایی گفت: دانش آموزان دختر با نیازهای ویژه سنندجی با شرکت در آزمون کتبی وعملی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور مدرک بین المللی کمک آشپز دریافت می‌کنند.

طالب محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: دوره کمک آشپز ویژه دانش‌آموزان با نیازهای ویژه سنندجی با حضور ارزیابان اداره کل فنی و حرفه‌ای استان در مرکز متوسطه حرفه‌ای دخترانه گل‌ها و با حضور ۱۰ نفر از دانش آموزان پایه دوازدهم برگزار شد.

رئیس آموزش و پرورش استثنایی گفت: این دانش آموزان بعد از گذراندن آزمون کتبی و عملی و کسب حد نصاب لازم موفق به دریافت مدرک بین المللی کمک آشپز شدند.

وی بیان کرد: با کمک به شناسایی استعداد و توانمندی دانش آموزان با نیازهای ویژه، احساس خود ارزشمندی به عنوان عضوی مفید و مولد در بازار کار برای آنان ایجاد می‌شود.

ارایه مدرک بین‌المللی کمک آشپز به دانش‌آموزان بانیازهای ویژ سنندج

رییس‌آموزش و پرورش استثنایی استان با بیان اینکه مبنای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مهارت آموزی است، گفت: پرورش یافته سیستم آموزشی باید دارای حداقل یک مهارت باشد به گونه‌ای که در صورت جدایی از نظام تعلیم و تربیت رسمی در هر مرحله، توانایی تأمین زندگی خود و اداره خانواده را داشته باشد.

محمدی با اشاره به پرورش نیروی ماهر و فراهم کردن ساختارهای مناسب مهارت‌آموزی به‌عنوان یک ضرورت اجتناب‌ناپذیر افزود: مهارت آموزی، استعدادیابی و تقویت مهارت‌های پایه با رویکرد کارآفرینی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف کننده بسیاری از نیازهای آینده بازار کار متناسب با ظرفیت درونی دانش آموزان باشد.

محمدی با بیان اینکه توجه به حرفه آموزی در نظام آموزش و پرورش می‌تواند برطرف‌کننده بسیاری از نیازهای آینده کشور باشد، اظهار کرد: همواره تلاش بر این است که بسترهای لازم برای آموزش مهارت‌های حرفه‌ای به دانش‌آموزان با نیازهای ویژه فراهم شود.

کد خبر 6165349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha