کره شمالی: بیانیه ناتو به یک جنگ سرد جدید منجر می‌شود

کره شمالی: بیانیه ناتو به یک جنگ سرد جدید منجر می‌شود

کره شمالی بیانیه پایانی اجلاس ناتو در واشنگتن درباره آنچه را صادرات سلاح از پیونگ‌یانگ به مسکو خوانده شده است، محکوم کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از آناتولی، سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی بیانیه پایانی اجلاس ناتو در واشنگتن که در آن صادرات سلاح از پیونگ‌یانگ به مسکو ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد خوانده شده است را محکوم کرد و نسبت به «اقدام راهبردی متقابل و قدرتمند» هشدار داد.

این بیانیه پس از ابراز نگرانی سران ۳۲ عضو ناتو و چهار شریک این ائتلاف در منطقه هند-اقیانوسیه یعنی کره جنوبی، ژاپن، استرالیا و نیوزیلند درباره روابط نظامی فزاینده کره شمالی و روسیه منتشر شد. ناتو در این بیانیه با ادعای صادرات گلوله توپخانه و موشک بالستیک از کره شمالی به روسیه، نسبت به آن عمیقا ابراز نگرانی کرد و آن را ناقض قطعنامه‌های شورای امنیت خواند.

سخنگوی وزارت خارجه کره شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری دولتی پیونگ‌یانگ تاکید کرد که این بیانیه به یک جنگ سرد جدید و رویارویی نظامی منجر خواهد شد. به گفته وی، شرایط موجود نیازمند راهبردی نوین برای مقابله با تلاش‌های آمریکا در راستای گسترش ناتو است.

در بخش دیگری از اظهارات سخنگوی وزارت خارجه پیونگ‌یانگ آمده است: جمهوری دموکراتیک خلق کره نسبت به دور نگه داشتن تجاورها و دفاع از صلح از طریق اقدامات متقابل راهبردی قوی‌تر متعهد است.

کد خبر 6165450

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP AE ۱۳:۲۴ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      1 0
      ناتو به جای این بیانیه چرا یک بیانیه در رابطه با نسل کشی اسراییل در غزه نداده چرا نگرانی در این رابطه نداره که جون کلی آدم کودک بی گناه در خطره کلی انسان بی گناه هر روز به وسیله بمب های خودش که به دست اسرائیل داده تکه تکه می شوند ابراز نگرانی نداره ، پیونگ یانگ بسیار خوب کرده به غرب هم ارتباطی نداره
    • NP ۱۳:۳۱ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      1 0
      آفرین به پیونگ یانگ رهبر کره ی شمالی غمی به دلش راه نده اهمیتی هم به این بیانیه هم نده . راه خودشو به کوری چشم اینا هموار کنه به خوبی پیش ببره 👍 اینا اگر انسانیت ذره ای داشتند تا الان کلی بیانیه برای جنایات نسل کشی اسرائیل ارائه میدادن نه اینکه به راحتی چشم ببندن چشم پوشی کنند .