۲۳ تیر ۱۴۰۳، ۱۲:۲۰

مدیرکل میراث‌فرهنگی لرستان مطرح کرد؛

توانمندسازی روستاییان و عشایر لرستان با اجرای طرح «تکام»

توانمندسازی روستاییان و عشایر لرستان با اجرای طرح «تکام»

خرم‌آباد - مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان از توانمندسازی روستاییان و عشایر این استان با اجرای طرح «تکام» خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عطا حسن‌پور صبح امروز شنبه در گفت‌وگو با رسانه‌ها از توسعه طرح «تکام» باهدف توانمندسازی روستانشینان و عشایر در مناطق محروم این استان خبر داد.

وی عنوان کرد: با اجرای این طرح می‌توان زمینه‌های کارآفرینی مردم پایه را در روستاها و مناطق محروم ایجاد کرد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، اضافه کرد: با اجرای طرح «تکام» ضمن ایجاد مهاجرت معکوس و اسکان روستانشینان و تقویت زمینه‌های اقتصادی آنها می‌توان، بر مبنای تقویت حکمرانی روستایی نیز برنامه‌ریزی کرد.

حسن‌پور، تصریح کرد: در این راستا مقرر شده تا علاوه بر عقد تفاهم‌نامه همکاری در راستای اجرای طرح «تکام» بین دستگاه‌ها و نهادهای مختلف، در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۸ همسو با طرح «تکام» زنان روستایی و عشایر را در اولویت قرار گیرند.

وی افزود: همچنین تشکیل کارگروه طرح «تکام» در استان و اعلام برنامه‌های دستگاه‌های ذی‌ربط در اجرای طرح «تکام» در لرستان و اعلام ظرفیت و برنامه‌های آموزشی با تأکید بر صنایع‌دستی ادارات ذی‌ربط به دبیرخانه طرح نیز مورد تأکید است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی لرستان، گفت: باتوجه‌به نوپا بودن این طرح، باید با شناسایی ظرفیت‌ها و چالش‌های پیش رو، برای توانمندسازی جامعه هدف اقدام کنیم.

حسن‌پور، افزود: همچنین اطلاع‌رسانی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی به دستگاه‌های ذی‌ربط از طرف دبیرخانه طرح در استان نیز می‌تواند در توانمندسازی هنرمندان و صنعتگران صنایع‌دستی در استان برای توسعه اقتصادی آنها تأثیرگذار باشد.

کد خبر 6165544

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • ستوده ۱۵:۱۹ - ۱۴۰۳/۰۴/۲۳
      0 0
      سلام خسته نباشید خدا قوت بر مدیر توانمند ای کاش بقیه مدیران استان هم سواد و هم توانمندی جناب آقای حسن پور راداشتند