۲۴ تیر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۱

یک کارشناس مذهبی:

انتقال پیام‌ عاشورا به کودکان و نوجوانان باید به زبان خودشان باشد

انتقال پیام‌ عاشورا به کودکان و نوجوانان باید به زبان خودشان باشد

قزوین- یک کارشناس مذهبی گفت: انتقال پیام‌های عاشورا به کودکان و نوجوانان باید به زبان خود انها باشد.

حجت الاسلام وحید مایانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به لزوم حضور با شوق نوجوانان و کودکان در هیئت‌های مذهبی اظهار کرد: همانطور که نهضت حسینی نسل به نسل و شانه به شانه به ما رسیده است بعد از ما نیز باید به فرزندانمان منتقل شود.

این کارشناس مذهبی عنوان کرد: انتقال پیام‌های عاشورا به زبان خود بچه‌ها بهترین روش برای انتقال مفاهیم و پیام‌های اباعبدالله است که این اقدام در شرایطی انجام می‌شود که کودکان و نوجوانان بتوانند در فضایی به برپایی روضه، ایستگاه صلواتی هیأت و مدح اهل بیت (ع) بپردازند که این امر سبب می‌شود تا خود کودکان و نوجوانان مسؤولیت این موضوع را به عهده بگیرند و تمامی امور را پشتیبانی کنند.

وی افزود: کودکان و نوجوانان نسل امروزی که نسلی با نشاط بوده، نیازمند آن هستند که مفاهیم را در میدان عمل مشاهده و الگوگیری کنند و زمانی که می‌بینند هم سن و سالان خود در مسیر امام حسین (ع) قرار دارند بیشتر ترغیب می‌شوند تا خود آنها نیز در این مسیر قرار بگیرند.

این مسؤول ابراز کرد: وجود حسین حسینیه و هیأت کودک و نوجوان گرچه ابتکاری نو برای انتقال پیام‌های امام نهضت حسینی و عاشورا به نسل جوان است اما نباید فراموش کنیم که عدم حضور کودکان و نوجوانان همراه والدین در هیأت و مساجد یک امر ضروری است و اینکه بخواهیم صرفاً کودکان را از فضای بزرگسال جدا کنیم آسیب زا خواهد بود.

وی در پایان گفت: کودکان و نوجوانان باید علاوه بر هیأت کودکان در کنار والدین خود در هیأت حاضر شوند و از نزدیک شاهد این مراسم باشند زمانی که کودکان علت عزاداری را از والدین خود جویا می‌شوند و از زبان آنان نیز مطالبی را دریافت می‌کنند بی‌شک اثرگذاری این مراسم در نسل جوان دوچندان خواهد شد.

کد خبر 6166906

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha