۲۵ تیر ۱۴۰۳، ۱۷:۴۶

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی مرکزی:

روز تاسوعا رشادت‌های علمدار نهضت حسینی تجلی یافت

روز تاسوعا رشادت‌های علمدار نهضت حسینی تجلی یافت

اراک- معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: روز تاسوعا با وفاداری و جوانمردی حضرت عباس( ع) عجین شده است ورشادت‌های علمدار نهضت حسینی در این روز تجلی یافت.

حجت الاسلام بهروز محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: روز تاسوعا در کربلا بر خلاف تصور مردم به معنای روز نهم محرم نیست بلکه در فرهنگ عاشورا به معنای وسعت قلب است و یاران امام حسین (ع) برای ملکوتی شدن با دیدی باز و بصیرت آماده جانبازی و فداکاری در راه دین خدا شدند.

وی گفت: تاسوعا روز آمادگی یاران امام حسین (ع) برای آزمایش الهی است و حضرت ابوالفضل العباس نماد بارز فداکاری در این روز است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: زمانی که دشمن به واسطه قومیت مادری برای او امان نامه فرستاد اما حضرت (ع) امان نامه را پاره کرد و گفت: هرگز برادرم، مولایم تنها را نمی‌گذارم، به همین خاطر روز نهم محرم روز تاسوعا یعنی روز وسعت قلب، پذیرش خطر و بصیرت و فداکاری و از جان گذشتگی نامیده‌اند و نماد بارز آن، حضرت ابوالفضل عباس (ع) است.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: نام ابوالفضل العباس (ع) با وفاداری و جوانمردی در کربلا عجین شده است به همین دلیل روز تاسوعا به خاطر اینک قمر بنی هاشم مظهر وفا، اخلاص، ایثار و فداکاری نامگذاری شده و او برای امام حسین بهترین فرمانده و برادر بود.

حجت الاسلام محمدی، تاسوعا را تجلی رشادت‌های علمدار نهضت حسینی عنوان کرد و افزود: تاسوعای حسینی یکی از مهم‌ترین رویدادهای تاریخ اسلام برای شیعیان به شمار می‌رود در آن حضرت عباس (ع) برای حفظ و تحکیم مبانی حقیقی اسلام در مقابل زورگویان ایستادگی کرد و با ایثار و رشادت خویش در تاریخ اسلام ماندگار و به عنوان نماد حق‌طلبی در میان شیعیان شناخته شد.

روز تاسوعا رشادت‌های علمدار نهضت حسینی تجلی یافت

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی با اشاره به اینکه نهم ماه محرم یا تاسوعا نزد مسلمانان و محبان اهل بیت (ع) از اهمیت بالایی برخوردار است، گفت: یکی از دلایل اصلی بزرگداشت تاسوعا در ایران، ابراز ارادت و احترام به شخصیت والای حضرت ابوالفضل العباس (ع) به عنوان دومین شخصیت حماسه عاشورا است.

حجت الاسلام محمدی ادامه داد: در ایران این روز را منتسب به آن حضرت می‌دانند و باید اذعان کرد در همه ایام محرم به امام حسین (ع) و یاران حضرت سخت گذشت و ظلم‌ها روا داشته شد اما ظلم‌ها و سختی‌ها در روز تاسوعا بیش‌تر و در عاشورا چندین برابر شد و به اوج خود رسید.

وی اظهار کرد: حضرت ابوالفضل (ع) با پیام بصیرت، ولایت‌مداری، جهاد، شهادت و دفاع از حریم حق و امامت ثابت کرد که پایمردی و جانفشانی تنها با زبان نیست، بلکه باید از عمق جان در صحنه‌های حساس و سرنوشت‌ساز، تجلی یابد و با جهاد و شهادت نشان داده شود.

معاون فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی استان مرکزی گفت: اوج بصیرت ایشان در نهضت تاسوعا و عاشورا به تصویر کشیده شد که با وجود تهدیدها و تطمیع‌های دشمنان و مخالفان بعد از دریافت امان‌نامه با بصیرت از آن امتحان دشوار، سربلند بیرون آمد و با تمام توان از حریم امامت و ولایت دفاع کرد.

حجت الاسلام محمدی افزود: در عصر حاضر نیز رزمندگان دفاع مقدس با الهام از ایثارگری‌های حضرت عباس (ع) با بذل جان خود از انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی (ره) حمایت کردند و با گذشت چهارده سده، هنوز تمام جانبازان، این امام والامقام را الگوی خود قرار می‌دهند.

کد خبر 6167698

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha