۲۶ تیر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۴

امام جمعه گناوه:

دشمنان اسلام از نهضت عاشورا واهمه دارند

دشمنان اسلام از نهضت عاشورا واهمه دارند

گناوه- امام جمعه گناوه گفت: امروز دشمنان اسلام از نهضت عاشورا و قیام کربلا واهمه و ترس دارند همانگونه که در روز عاشورای ۶۱ هجری از نهضت حسینی ترسیدند و تلاش کردند آن را نابود کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید عبدالهادی رکنی حسینی ظهر سه شنبه در مراسم روز عاشورا حسینیه سیدالشهدا (ع) گناوه با تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان و یاران باوفای حضرت و فرارسیدن عاشورای حسینی اظهار داشت: در تاریخ تعداد شهدای کربلا متفاوت بیان شده است و ۷۲ تن معروف و مشهور است که جنگ با دشمنان نیز از بعد از نماز ظهر عاشورا آغاز و تا غروب آن روز با شهادت حضرت امام حسین (ع) ادامه داشت.

امام جمعه افزود: امام حسین در ظهر عاشورا نماز خوف اقامه کرد و در حالی که تعدادی از یاران آن حضرت به عنوان سپر پیش روی نمازگزاران قرار گرفتند تا تیر دشمن به نمازگزاران و امام حسین (ع) اصابت کند.

وی گفت: امام حسین (ع) در روز عاشورا با مردم و لشکریان دشمن اتمام حجت کرد تا دشمن را آگاه و بیدار کند بلکه بتواند آنها را به راه حق برگرداند.

وی ادامه داد: در اثر همین سخنان امام حسین (ع) بود که کسانی مانند «حر بن یزید» به امام (ع) پیوستند.

امام جمعه گناوه تصریح کرد: امام روز عاشورا به یاران و همراهان خود فرمود: همه آماده بلایا شوید اما بدانید خداوند حامی و حافظ شماست و شما را از شر دشمنان نجات خواهد داد.

وی گفت: دشمنان با آنکه امام حسین (ع) را می‌شناختند اما دنیا چشم آنها را گرفته بود و مانع حمایت آنها از امام شد

وی با اشاره به صبر و استقامت امام حسین (ع) و یاران و خاندان حضرت در روز عاشورا و کربلا اظهار داشت: نتیجه این صبر و استقامت و ایثار و از خودگذشتگی امروز در کربلا و حضور میلیونی عزاداران نمایان است.

وی ادامه داد: در حالی که دشمنان تلاش کردند تا نام امام حسین (ع) و نهضت عاشورا در کربلا دفن و نابود شود اما امروز همه عالم و شیعیان و ارادتمندان خاندان اهل بیت (ع)،عزادار امام حسین (ع) و شهدای کربلا هستند.

وی یادآور شد: امروز دشمنان اسلام از عاشورا و کربلا واهمه و ترس دارد همانگونه که در روز عاشورای ۶۱ هجری از این نهضت حسینی ترسید و تلاش کرد آن را نابود کند.

امام جمعه گناوه یادآور شد: دشمنان به خیال خام خود تصور کردند که با شهادت امام (ع) و یاران حضرت، نهضت عاشورا پایان می‌یابد اما خداوند به بندگان خود و کسانی که در راه خدا و برای اقامه دین و قرآن هستی خود را در طبق اخلاص می‌گذارند، جبران خواهد کرد.

امام جمعه گناوه با بیان اینکه روز عاشورا روز بسیار سختی برای اهل بیت (ع) بود، گفت: امام حسین (ع) همه هستی خود را در راه خدا داد و خداوند نیز به آن حضرت عظمتی عطا فرمود که در همه عالم بی نظیر است.

کد خبر 6168304

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha