۳۱ تیر ۱۴۰۳، ۱:۱۸

مدیر عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد خبر داد؛

تحول آب و انرژی در استان/ پیشرفت ۶۸ درصدی آبرسانی به ۳۰۰ روستا

تحول آب و انرژی در استان/ پیشرفت ۶۸ درصدی آبرسانی به ۳۰۰ روستا

دهدشت _ مدیر عامل آب منطقه‌ای کهگیلویه و بویراحمد از تحول اساسی در زیر ساخت های آبی استان خبر داد.

آرش مصلح در حاشیه بازدید معاون وزیر نیرو از پروژه‌های آبرسانی کهگیلویه با اشاره به مهم‌ترین پروژه‌های تأمین آب شرب، صنعت و کشاورزی کهگیلویه بزرگ در گفت و گو با خبرنگار مهر افزود: یکی از این طرح‌ها شامل سد مخزنی سرپری است که یکی از سدهای مهم و اثرگذار منطقه به شمار می‌آید.

وی تصریح کرد: این پروژه در دو سال گذشته پیشرفت قابل‌توجهی داشته و امیدواریم تا اوایل سال آینده به مرحله آب‌گیری برسد.

مصلح افزود: طرح تأمین آب شرب دهدشت، چرام، سوق، لنده و ۳۰۰ روستای مسیر که اکنون ۶۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارد، نیز در حال اجرا است.

مدیر عامل آب منطقه‌ای استان با اشاره به اینکه تمامی الکتروموتورها و پمپ‌های این پروژه در یکی از بزرگ‌ترین کارخانجات کشور ساخته و آماده شده‌اند خاطر نشان کرد: از ۲۸ کیلومتر خط انتقال آب، قریب به ۱۸ کیلومتر آن به اتمام رسیده است.

مصلح گفت: استان با تخصیص سه هزار میلیارد تومان اعتبار در دولت سیزدهم، شاهد تحولی اساسی در بخش‌های آب و انرژی خواهد بود.

مصلح دو سد در حال بهره‌برداری، پنج نیروگاه در حال فعالیت و ۶۱ پروژه آبرسانی را از جمله اقداماتی نام برد که به تأمین آب پایدار و ارتقا زیرساخت‌های استان کمک خواهد کرد.

مصلح به اهمیت اقدامات صورت گرفته در دولت سیزدهم اشاره کرد و گفت: در دولت سیزدهم، سه هزار میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های آب و انرژی کهگیلویه تخصیص یافته است و این اعتبار به تأمین آب پایدار و توسعه زیرساخت‌های استان کمک شایانی خواهد کرد.

مصلح ادامه داد: با اجرای این پروژه‌ها، سالیانه ۱٠ هزار میلیارد تومان گردش مالی افزوده خواهد شد و شاهد تحول اساسی در استان خواهیم بود.

وی تاکید کرد: در این دولت، ۲۵۰ مناقصه آب برگزار شده و مهم‌ترین پروژه آب کهگیلویه، آبرسانی به چهار شهر و ۳۰۰ روستا است.

مصلح همچنین به پروژه‌های دیگر اشاره کرد و گفت: تأمین آب شرب بهمئی از سد کوثر، سد مخزنی سرپری و دهدشت غربی در این دولت فعال شده است و همچنین، سدهای آبریز و سرآسیاب در دست مطالعه هستند.

مصلح افزود: طرح تأمین آب دیشموک و چاروسا برای جمعیت ۷۶ هزار نفری موفق به دریافت مجوز ماده ۲۳ شده است که نشان از پیشرفت و توجه ویژه به نیازهای آبی استان دارد.

کد خبر 6171715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha