۱ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۲۵

رییس تبلیغات اسلامی گناوه:

احیای نماز جمعه از برکات نظام اسلامی است

احیای نماز جمعه از برکات نظام اسلامی است

گناوه- رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه گفت: از برکات نظام مقدس جمهوری اسلامی احیای سنت نبوی اقامه نماز جمعه است که سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده بود.

حجت الاسلام علی محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر ضمن گرامیداشت پنجم مرداد، سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: پنجم مرداد یادآور فرمان تاریخی امام خمینی (ره) مبنی بر اقامه اولین نمازجمعه بعد از سرنگونی حکومت طاغوت و استقرار نظام مقدس اسلامی است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه افزود: نماز جمعه به عنوان یک عبادت همگانی و دست‌جمعی و دیدار هفتگی مؤمنان و عاشقان در سنگر نماز است که روح و جان را صفا بخشیده و به عنوان حج فقرا، دل را از آلودگی‌های گناه و زنگار معصیت می‌زداید.

وی گفت: انواع مواعظ و اندرزها و نکات اخلاقی و تفسیر قرآن و مهم‌تر از همه این موضوعات، توصیه به تقوی و پرهیزگاری، نشان از اهمیت این نمازی است که در روز جمعه برگزار می‌شود.

حجت الاسلام محمدی یادآور شد: نماز جمعه به عنوان یک آرمان الهی از شعائر دین اسلام بشمار می‌رود که در آن به مسائل عبادی، سیاسی، اجتماعی و حل مشکلات پرداخته می‌شود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه یادآور شد: آثار و برکات نماز جمعه علاوه بر اجتماع هفتگی مسلمانان دارای ابعاد گسترده‌ای همانند ابعاد اجتماعی، همبستگی مسلمین، آگاه شدن به مسائل روز، وحدت و انسجام، پالایش روح از آلودگی‌ها است و این اجتماع عظیم دارای آثار فردی و اجتماعی است که دین مبین اسلام بر این امر تاکید فراوانی دارد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی برکات زیادی برای جامعه به همراه داشته است، افزود: از برکات نظام مقدس اسلامی احیای سنت نبوی اقامه نماز جمعه است که سال‌ها به دست فراموشی سپرده شده بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان گناوه بیان کرد: فرا رسیدن پنجم مرداد را به ائمه جمعه به ویژه امام جمعه معزز، مردمی، ارزشمند حجت الاسلام حاج سید عبدالهادی رکنی حسینی امام جمعه گناوه تبریک می گویم.

کد خبر 6172870

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha