۲ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۶

چلّه شعور تکیه «مجله مهر»؛ /۱۷

یک روز هم از دنیا مانده باشد او می‌آید...

یک روز هم از دنیا مانده باشد او می‌آید...

امام حسین (ع) فرمود: «اگر از دنیا جز یک روز نماند، خدا آن روز را چنان طولانی می‌کند تا مردی از نسل من خروج کند و دنیا را از عدل و داد پر کند، همان گونه که از ظلم و ستم پر شده است.»

خبرگزاری مهر؛ گروه مجله: حتماً مسجد جمکران را می‌شناسید. اگر سه شنبه در جاده قم باشید پیاده‌روی کسانی را می‌بینید که مانند ایام اربعین کوله‌ای روی دوش انداخته‌اند و پرچم «یا صاحب الزمان» در دست گرفته‌اند و راه می‌روند.

در این راه اما برعکس مسیر پر رفت و آمد نجف به کربلا غریب هستند. تا چشم کار می‌کند بیابان است و موکبی وجود ندارد که آبی دست‌شان دهد یا جایی برای استراحت مهیایشان باشد. باید آنقدر بروند تا به مجتمع‌های گردشگری مسیر برسند و استراحت کنند.

سالیان زیادی است که سه شنبه‌ها گروهی از مردم به مسجد مقدس جمکران می‌روند تا آنجا نماز امام زمان (عج) بخوانند و برای ظهور آن حضرت دست به دعا بردارند. باید شنیده باشید که جمکران مسجدی است که عالمان بزرگ شیعه صحه گذاشته‌اند خود حضرت ولی عصر (عج) دستور ساخت آن را داده‌اند. همین باعث شده جمکران مانند یک مقبره زیارتی برای مردم عزیز و مقدس و البته متمایز باشد.

امروز هفدهمین روز از چله شعور «مجله مهر» است و عصر روز سه‌شنبه. این بار به احادیثی از زبان امام سوم شیعیان مراجعه می‌کنیم که ایشان درباره امام دوازدهم به مردم زمان خویش خبر داده و آنها را از وجود مبارک قائم این امت مطلع کرده است.

در متن این کتاب آمده است:

یک روز هم از دنیا مانده باشد؛ او می‌آید...

کمال‌الدین به نقل از عبد الله بن عمر نوشته است شنیدم که حسین (ع) می‌گوید: «اگر از دنیا جز یک روز نماند، خدا آن روز را چنان طولانی می‌کند تا مردی از نسل من، خروج کند و دنیا را از عدل و داد پر کند، همان گونه که از ظلم و ستم پر شده است. از پیامبر خدا شنیدم که این چنین می‌فرمود.»

یک روز هم از دنیا مانده باشد؛ او می‌آید...

سپس امام حسین (ع) در مورد امام زمان (عج) فرمود:

مردی نزد امیرمؤمنان آمد و گفت: «ای امیرمؤمنان! از ظهور مهدی‌تان به ما خبر ده.» (ایشان) فرمود: «چون روندگان از دنیا بروند و مؤمنان، اندک شوند و آشوبگران، نابود شوند همان وقت است! همان وقت…»

گفت: «ای امیرمؤمنان! این مرد از کدام قوم است؟» فرمود: «از بنی هاشم؛ از والاترین طایفه عرب و از دریایی که آب‌های خروشان، از همه سو به آن می‌ریزد و پناه گاهی که پناه جویان، به آن پناه می‌برند و معدن زلال میان ناصافی‌ها به گاه شبیخون مرگ، نمی‌هراسد و به گاه نزدیک شدن آن، سست نمی‌شود و از دست و پنجه نرم کردن با هماوردان شجاع، سر، باز نمی‌زند.»

(فرمود): «دامن همت به کمر زده و پرتوان و پیروز و به سان شیر نر، درو کننده و زخم زننده است. شمشیری از شمشیرهای خدا، سالار کامل و پرورده جلال و مجد است و ریشه ستبرش در خاندان کرم. پس تو را از بیعتش منصرف نکند کسی که هرگاه فرصت یابد به سوی فتنه می‌شتابد و اگر سخن گوید، بدترین سخنران است و اگر خاموش بنشیند فسادها و شرارت‌ها [در نهان] دارد.»

سپس به توصیف امام مهدی بازگشت و فرمود: «درگاه پناه او، از همه شما گشاده‌تر؛ علمش از همه شما افزون‌تر و از همه شما به خویشان پیوسته‌تر است. خدایا! برانگیخته شدن او را مایه به در آمدن از اندوه و گرد آمدن این امتِ متفرّق، قرار ده. پس اگر خدا برائت درک حضور را برگزید و توفیق خدمتش را یافتی، مصمّم بمان و از او روی مگردان و هرگاه به او رهنمون شدی، از او در مگذر. آه که این دل و با دست به سینه‌اش اشاره کرد چه مشتاق اوست.»

کد خبر 6174585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • علی IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
      0 10
      ایا در قران آمده است در مسجد جمکران ظهور خواهد کرد؟
      • IR ۰۹:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
        0 0
        در مسجد سهله حکومت میکنند .بنظر من خیلی نزدیکه یا امام حاضر
    • ناشناس IR ۰۹:۴۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
      1 16
      بشین تابیاد
      • IR ۱۰:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
        5 0
        تا وقتی امثال تو هستین نه نمی آید
      • ایرانی ۰۴:۲۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
        0 0
        نزدیکه بویش حس میشود. مثل بوی ماه مهر.دهه شصتی میدونه
      • ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
        1 1
        انشاالله برای نابودی اینایی که باورش ندارند هم که شده میاد
    • الی IR ۰۳:۲۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      9 0
      اللهم عجل لولیک الفرج بحق حضرت زینب سلام الله علیها 🤲🤲
    • انواری IR ۰۱:۳۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      1 0
      ۱۲۰۰ سال سرکار هستیم بازم هستیم
    • ۰۷:۱۳ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      1 0
      یا صاحب زمان ادرکنی.مولای من کی می‌شود بیایی.عقده زدل گشایی.
    • گل نرگس IR ۱۲:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۹
      0 0
      ای‌کاش‌زودتر بیاید تاحداقل دهن اینهایی که باورش ندارن ببندد‌ودل مومنین‌ومنتطرانش‌ ومظلومان عالم‌راشادکند‌من که دارم کم کم ناامید میشوم ازبس‌دعاکردیم والتماس خداکردیم‌خسته شدیم می ترسم من یکی دین وایمان واعتقاد‌وباورم برود بعد‌عزیزدلمون بیاد‌که اون موقع دیگه‌‌ هیچی فقط‌افسوس