۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۵۶

برای اولین بار در کشور؛

جشنواره ملی اعطای «نشان نیکوکاری» برگزار می‌شود

جشنواره ملی اعطای «نشان نیکوکاری» برگزار می‌شود

اردبیل-رئیس اداره ساماندهی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه اوقاف و امور خیریه کشور گفت:برای اولین بار در کشور با هدف شناسایی مؤسسات و تشکل‌های خیریه جشنواره اعطای «نشان نیکوکاری» برگزارمی شود.

محسن سعادت در سفر دو روزه به اردبیل و در جریان بازدید از مؤسسات و تشکل‌های خیریه در اردبیل در گفت و گو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: اولین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری ویژه تشکل‌های خیریه و با هدف تجلیل و قدردانی از تشکل‌های برتر فعال در سه محور برگزار می‌شود.

وی محورهای برگزاری این جشنواره را یادآور شد و خاطرنشان کرد: اولین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری در محورهای خدماتی – حمایتی، عمران و آبادانی و توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری برگزار می‌شود.

رئیس اداره ساماندهی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور بیان کرد: توانمندسازی محرومین، زنان سرپرست خانوار، کودکان کار، توان یابان و بیماران در بخش خدماتی و حمایتی، ساخت مدرسه، مسکن، راه و جاده، مراکز درمانی و آبرسانی در محور عمران و آبادانی و آموزش، پژوهش و توانمندسازی تشکل‌های خیریه در بخش توسعه زیست بوم احسان و نیکوکاری مورد بررسی و ارزیابی قرار می‌گیرد.

سعادت همچنین شاخص‌های ارزیابی این جشنواره را نیز یادآور شد و تصریح کرد: اثربخشی خدمات اجتماعی، تخصص در ارائه خدمات اجتماعی، سازماندهی داوطلبان، مدیریت منابع انسانی، انضباط مالی، همکاری و ارتباطات برون سازمانی، توان ایجاد حرکت جمعی، جذب و تأمین منابع مالی، اعتبار و سرمایه اجتماعی، ساختار و شیوه مدیریت تشکل و شفافیت و پاسخگویی از جمله این شاخص هاست.

وی ادامه داد: خرداد ماه آغاز فراخوان ثبت نام نامزدهای نشان نیکوکاری و مرداد ماه نیز پایان آن در نظر گرفته شده است تا با ارزیابی اولیه نامزدها براساس شاخص‌ها با نهایی سازی لیست اولیه در سطوح شهرستانی، استانی و ملی در آبان شاهد برگزاری جلسه شورای سیاستگذاری در راستای انتخاب نامزدهای نهایی نشان نیکوکاری و در نهایت برگزاری جشنواره باشیم.

رئیس اداره ساماندهی تشکل‌های مردمی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با تاکید بر اینکه در این جشنواره تشکل‌های خیریه دارای مجوز فعالیت از مراجع می‌توانند شرکت کنند، اظهار کرد: تشکل‌هایی که از وزارت کشور، استانداری‌ها و فرمانداری‌ها، سازمان بهزیستی، وزارت ورزش و جوانان و فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران دارای مجوز هستند، قادر به شرکت در اولین جشنواره ملی اعطای نشان نیکوکاری هستند.

کد خبر 6175319

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha