۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۰۹

مدیرکل امور بانوان استانداری آذربایجان‌غربی:

حضرت زینب کبری (س) در واقعه کربلا نقش بسیار موثری را ایفا کرد

حضرت زینب کبری (س) در واقعه کربلا نقش بسیار موثری را ایفا کرد

ارومیه- مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان‌غربی گفت: حضرت زینب کبری (س) در واقعه کربلا نقش بسیار موثری را ایفا کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، نیر الهامی عصر چهارشنبه در آئین اختتامیه دومین کنگره استانی زنان تأثیرگذار آذربایجان غربی با بیان اینکه زنان قدرت بالایی برای تغییر جامعه و ایجاد تحول درآن دارند و باید این قدرت خود را بیش از پیش باور کنند، افزود: در طول تاریخ اسلام زنان وارسته ای چون حضرت خدیجه (س) با کمک به نبی مکرم اسلام (ص)، حضرت فاطمه زهرا (س) در تبیین جایگاه و حقانیت امام علی (ع) و حضرت زینب کبری (س) در انتقال پیام عاشورا و قیام کربلا در آگاه سازی مردم نقش بسزایی ایفا کردند و زنان جامعه ما نیز با الگوگیری از آن بزرگواران، توان بالایی برای ایجاد تغییر در جامعه دارند.

وی اضافه کرد: زنانی مثل مادران شهدا از جمله مادر شهید جمهور و مادر سردار سلیمانی، بانوان تأثیر گذاری هستند که در مکتب آنها مردان بزرگی تربیت یافته و در دفاع از کشور و خدمت به مردم جان خود را فدا کرده و برای آیندگان الگو شدند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی ادامه داد: یکایک شما بانوان تأثیرگذار هستید و هرکدام نقش ارزنده‌ای در رشد و تعالی جامعه دارید.

الهامی اظهار کرد: هم اکنون به برکت پیروزی انقلاب اسلامی، بانوان به حدی از پیشرفت و جایگاه‌های بالای اجتماعی رسیده‌اند که حتی بیشتر مواقع از آقایان نیز پیشی می‌گیرند.

وی در خصوص کنگره استانی زنان تأثیرگذار گفت: در این مراسم از بین هزاران نفر از بانوانی که در سامانه مربوطه خوداظهاری کرده‌بودند، هشت نفر برگزیده شدند که تجلیل می‌شود.

الهامی افزود: برگزیدگان دومین کنگره استانی زنان تأثیر گذار در هشت حوزه شامل "گفتمان سازی صحیح در حوزه زنان، علمی، پژوهشی، ورزشی، سیاست گزاری، حکمرانی، گفتمان سازی رسانه و تعلیم و تربیت، توسط داوران معاونت زنان ریاست جمهوری انتخاب شده‌اند.

مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری آذربایجان غربی اظهار کرد: نخستین کنگره استانی زنان تأثیرگذار سال ۱۴۰۱ برگزار شد که ۴۰۰ زن تأثیرگذار در کشور شناسایی شده بود.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی نیز در این مراسم گفت: زن مؤلفه ای فرهنگی است که در استحکام بخشی بنیان خانواده نقش انکارناپذیری دارد؛ او می‌تواند هم در اجتماع و هم در خانواده به وظیفه خود عمل کرده و نسلی متعهد تربیت کند.

سردار رحیم جهانبخش با اشاره به جایگاه زن افزود: با توجه به جایگاه برجسته زن و نقش او در رشد و تعالی جامعه بالاترین هجمه‌ها جامعه زنان را نشانه می‌گیرد درحالیکه مردان این اندازه مورد هجمه دشمنان واقع نمی‌شوند.

وی اضافه کرد: زن موجودی فرهنگی و محور خانواده بوده و این زن است که بنیان خانواده را مستحکم می‌کند؛ آنها مردان و افرادی را تربیت می‌کنند که این مردان و افراد کارهای ماندگاری برای جامعه خود به جا می‌گذارند.

در این مراسم از برگزیدگان هشت حوزه شامل چهره‌های برتر و مقام آور جهانی در حوزه ورزش، علمی، پژوهشی و سایر حوزه‌ها تجلیل شد.

کد خبر 6176036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha