۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۶

مدیرهواشناسی فارس اعلام کرد؛

افزایش دمای هوا در استان فارس تا ۵۱ درجه

افزایش دمای هوا در استان فارس تا ۵۱ درجه

شیراز- مدیرهواشناسی استان فارس گفت: پیش بینی شده دمای هوا در فراشبند، به ۵۱ درجه برسد.

مسعود حقیقت در گفت وگو با مهر، با اعلام این خبر که در برخی از ایستگاه‌های هواشناسی استان فارس، در منطقه دژگاه و دولت‌آباد بخش دهرم فراشبند، دمای ۵۰ تا ۵۱ درجه سانتی‌گراد پیش بینی می‌شود اظهار داشت: این امر بیانگر آن است که فارس در خط مقدم مقابله با تغییرات اقلیمی قرار گرفته است.

حقیقت اظهار داشت: دمای هوا در مناطق جنوبی مانند لار، لامرد، خنج، گراش، عوض و جویم به کمتر از ۴۹ درجه می‌رسد و نگران هستیم که افزایش دمای هوا بر بخش‌های مختلف اقتصادی و اجتماعی منطقه اثر منفی بگذارد.

مدیر هواشناسی استان فارس بابیان اینکه روند گرم شدن هوا در ایران مانند دیگر کشورها ادامه دار خواهد بود و پیش بینی می‌شود از روز سه شنبه هوای فارس خنک‌تر شود.

این مقام مسئول یادآور شد: تا به امروز پیش بینی‌های نقشه‌های هواشناسی بیانگر آن است که در پاییز امسال با کاهش بارندگی مواجه هستیم که امیدواریم با تغییر کردن نقشه‌ها سال پربارشی را در پیش داشته باشیم.

کد خبر 6178410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • IR ۱۴:۵۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      2 11
      چرا دروغ میگی؟؟ بیشترین دما دریکی دوشهر استان، 47 درجه بود!؟
    • IR ۱۶:۱۱ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
      4 10
      احساس گرما فقط تو قسمت جنوب غربی بود مابقی استان هیچ مشکل گرما نداشتن اینهم یه چیزی طبیعی است که هرساله برج تیر و مرداد داریم
      • محمد IR ۰۹:۴۹ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
        5 0
        چراچرت میگی هوای فارس نهایت42درجه بیشترنمیشد ازآدمای قدیم بپرس هزارتایه خونه کولرنداشت فقط پنکه جواب می داد الان کولرآبی جواب نمیده فقط اسپلیت.
    • IR ۰۸:۰۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 2
      گرمای تیر ومرداد شیراز هر ساله بوده وهست و دمای هوا هم در گرم‌ترین نقطه فارس که اون هم دو یا سه تا شهرستان جنونی فارس بیشتر نیست دیگه بیشتر از۴۶ یا ۴۷ درجه نمی شه.
    • محمد IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
      0 0
      عامو ولش کنید چکارش دارید اینم دلش به این حرفها خوشه یک حقوقی بگیره وگرنه این بنده خدا اسمش حالا مردم میفهمن اونم به خاطر چند درجه هوا گرم شده خواسته دلش خوش باشه یه حرفی زده باشه شما دیگه چرا خودتون ناراحت میکنین بزارید اینم خوش باشه
    • مجید IR ۱۱:۱۰ - ۱۴۰۳/۰۵/۲۰
      0 0
      به به چقدر هوای فارس خنک است اصلا سرده شاید باید کاپشن تن کنیم اخه این آدمها که نظر دادند که خوبه زحمت کشیده یک سری به پایین شهر شیراز بندازن بد نیست