۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۰

درگیری‌های خونبار در پاکستان با شهادت ۳۵ نفر از شیعیان

درگیری‌های خونبار در پاکستان با شهادت ۳۵ نفر از شیعیان

در پی حملات تکفیری ها به شیعیان در شمال غرب پاکستان نزدیک به ۲۰۰ نفر شهید و زخمی شدند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از عرب نیوز، پنج روز درگیری مسلحانه در شمال غربی پاکستان ۳۵ نفر شهید و بیش از ۱۶۰ مجروح برجا گذاشت. گروه‌های شیعه پاکستانی می‌گویند عناصر تکفیری با همدستی تروریست‌ها به بهانه منازعات بر سر زمین و مزارع ساکنان شیعه این منطقه را هدف قرار می‌دهند.

این درگیری‌ها در شهر پاراچنار مرکز منطقه «کرم» در نزدیکی مرز پاکستان با افغانستان رخ داد. این منطقه از گذشته شاهد درگیری‌های خونین میان قبایل و گروه‌های مذهبی و همچنین درگیری‌های فرقه‌ای و حملات شبه نظامیان علیه شیعیان بوده است.
هرچند مقامات و سیاستمداران محلی اعلام کرده اند که درگیری‌های اخیر در این منطقه بر سر مالکیت بین دو خانواده رخ داده است اما از سال ۲۰۰۵ شیعیان این منطقه همواره مورد حملات تکفیری ها قرار داشته اند.

یک مقام پلیس محلی اعلام کرد که مقامات پاکستان با کمک سران قبایل امروز آتش بس میان دو قبیله درگیر را برقرار کردند. پلیس در حال حاضر مشغول تخلیه محل درگیری‌ها و تحت کنترل گرفتن آنها است.

همچنین یک مقام بیمارستانی در پاراچنار روز یکشنبه اعلام کرد که تا کنون بیش از ۳۰ جسد تحویل مراکز درمانی این منطقه شده است.

کد خبر 6178956

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha