۸ مرداد ۱۴۰۳، ۱۸:۴۰

قالیباف در دیدار با نایب رئیس مجلس غنا:

وظیفۀ هر انسانی است که نسبت به موضوع فلسطین موضع‌گیری داشته باشد

وظیفۀ هر انسانی است که نسبت به موضوع فلسطین موضع‌گیری داشته باشد

قالیباف در دیدار با نایب رئیس مجلس غنا گفت: امروز وظیفۀ هر انسانی است که نسبت به موضوع فلسطین موضع‌گیری داشته باشد و حمایت‌های لازم را از آن‌ها صورت دهد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نایب رئیس مجلس غنا عصر امروز با رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفتگو کرد.

محمدباقر قالیباف در این دیدارگفت: امیدواریم کمیسیون‌های مشترک اقتصادی میان دو کشور ایجاد شود تا بتواند مسائل اقتصادی میان دوطرف را پیش ببرد.

وی تاکید کرد: امروز وظیفۀ هر انسانی است که نسبت به موضوع فلسطین موضع‌گیری داشته باشد و حمایت‌های لازم را از آن‌ها صورت دهد. موضع‌گیری غنا در مسئله فلسطین بسیار مهم است. رژیم صهیونیستی بیمارستان‌ها، درمانگاه‌ها و پناهگاه‌ها را مورد هدف قرار می‌دهد که حاکی از چهرۀ وحشیانۀ این رژیم است که برای ظلم از چیزی مضایقه نمی‌کند. این در حالی است که در فضای جنگی، تأمین آب، غذا و داروی مردم با مشکل مواجه شده و هیچ‌گونه خدمات درمانی و پزشکی به آن‌ها نمی‌رسد. هر انسان مسلمان، مسیحی و یهودی و هر فردی که وجدان دارد باید در مقابل این فاجعه بایستد و اعلام موضع کند. پیش از اینکه مسئله فلسطین یک موضوع دینی و مذهبی باشد، یک موضوع انسانی است.

آن درو آسیما آمواکو، نایب‌رئیس مجلس غنا، در این دیدار گفت: از مهمان‌نوازی ایرانیان تشکر می‌کنم و سلام گرم و دوستانۀ رئیس‌جمهور غنا را به شما می‌رسانم. ملاقات با مقامات ایرانی برای من بسیار ویژه و حائز اهمیت است.

وی افزود: تأسیس مرکز پزشکی و یک دانشگاه از سوی ایران در غنا از نمونه‌های اقداماتی است که مردم غنا آن را فراموش نخواهند کرد. بسیاری از کشورها زمانی که از روابط دوجانبه صحبت می‌کنند، تمرکز بر قوه اجراییه دارند، اما روابط میان ما در کنار ارتباط دولت‌ها، بر ارتباط بین پارلمانی نیز متمرکز است که در نوع خود حائز اهمیت خواهد بود.

آمواکو در پایان تاکید کرد: امروز یک فاجعه انسانی در غزه رخ می‌دهد و به نظر می‌رسد استانداردهای دوگانه‌ای در حقوق بشر وجود دارد. به‌هیچ‌وجه افراد بی‌گناه از جمله زنان و کودکان و مکان‌هایی همچون بیمارستان‌ها و مدارس نباید مورد هدف قرار گیرد.

کد خبر 6179968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha