۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۰۸

اسیر ایرانی آزاد شده از ابوغریب:

حقوق بشر هیچ اهمیتی برای آمریکای جنایتکار ندارد

حقوق بشر هیچ اهمیتی برای آمریکای جنایتکار ندارد

اسیر ایرانی آزاد شده از ابوغریب گفت: «وحشی‌گری و جنایت‌های آمریکا» حد و مرز و پایانی ندارد. آمریکایی‌ها چیزی به عنوان حقوق بشر در قاموس خود ندارند.

به گزارش خبرگزاری مهر، نزدیک به ۱۰ ماه از عملیات طوفان الاقصی می‌گذرد و رژیم صهیونیستی پس از هفتم اکتبر، مرتکب انواع و اقسام جنایت‌ها علیه مردم بی‌گناه غزه شده است. طی این مدت نزدیک به ۴۰ هزار نفر شهید و ۱۰ هزار نفر نیز زخمی و مجروح شده‌اند.

آمریکا که از همان سال تشکیل رژیم جعلی صهیونیستی بزرگترین حامی و اعطا کننده سلاح به این رژیم اشغالگر بوده، در طول جنگ غزه نیز مخرب‌ترین تسلیحات جنگی را در اختیار رژیم جنایتکار و کودک‌کش صهیونیستی قرار داده است.

علاوه بر این، دولت آمریکا نه تنها در خارج از مرزهای خود، بلکه در داخل نیز هر صدایی در حمایت از مردم مظلوم غزه را سرکوب می‌کند. اعتراضات دانشجویی در سراسر ایالات متحده علیه جنایت‌های رژیم اسرائیل گسترش یافته و همچنان ادامه دارد، تبدیل به یک چالش بزرگ برای دولت این کشور شده است.

درگیری میان دانشجویان و افسران پلیس و گارد ملی آمریکا در حالی ادامه دارد که دانشجویان گزارش داده‌اند که به دلیل شرکت در اعتراضات حمایتی از مردم غزه و فلسطین، با تهدیدها و اقدامات تلافی‌جویانه شدید از جمله احضار، دستگیری، اخراج و محرومیت از تحصیل و سایر اقدامات تنبیهی از سوی مسئولان دانشگاه و مقامات پلیس مواجه شده‌اند.

«محمد بلندیان» اسیر ایرانی آزاد شده از زندان مخوف آمریکایی ابوغریب، با اشاره به جنایت‌های گسترده و ضد حقوق بشری آمریکا در داخل و خارج از این کشور، اظهار کرد: «وحشی‌گری و جنایت‌های آمریکا» حد و مرز و پایانی ندارد. آمریکایی‌ها چیزی به عنوان حقوق بشر در قاموس خود ندارند؛ اصلاً حقوق بشر برای آمریکا هیچ اهمیتی ندارد.

وی که سال‌های طولانی تحت شکنجه و اسارت نظامیان آمریکایی بوده، بیان کرد: من انواع و اقسام شکنجه‌ها و تحقیرها را تجربه کردم و هم سایر زندانیانی که مورد شکنجه قرار می‌گرفتند را به چشم دیده‌ام. بدترین شکنجه‌های روحی و جسمی را روی زندانیان اعمال می‌کردند. ۶ ماه تمام در سلول انفرادی من را زندانی کردند. انواع شکنجه‌ها مثل ندادن لباس در سرمای زمستان، ندادن آب و غذا، گاز گرفته شدن توسط سگ، ضرب و شتم‌های شبانه و روزانه را روی من انجام دادند. هر شکنجه‌ای که می‌توانستند اجرا کردند ولی به اراده و خواست خدا نتوانستند من را بکشند.

بلندیان در ادامه به جنایت‌های رژیم صهیونیستی و حمایت‌های همه جانبه آمریکا از رژیم اشغالگر اشاره کرد و گفت: آمریکا خود یک جنایتکار است و به همین دلیل از رژیم جنایتکار صهیونیستی حمایت می‌کند. آمریکا تنها منافع خود و هم پیمانانش را در نظر می‌گیرد و به مظلومیت مردم غزه توجهی ندارد.

این اسیر آزاد شده از زندان آمریکایی‌ها، در ادامه تاکید کرد: خوی وحشیانه و ضد حقوق بشری نظامیان آمریکایی را طی ۲۰ سال اسارتم در زندان ابوغریب، با تمام وجود حس کرده‌ام؛ بعد از آزادی دیگر نتوانستم زندگی‌ام را به شکل طبیعی ادامه دهم و دیگر آن آدم قبل نیستم؛ هیچ یک از زندانیان ابوغریب هنوز نتوانسته‌اند به حالت قبلی خود برگردند و نمی‌توانند مانند قبل زندگی کنند.

وی در پایان گفت: نهادهای حقوق بشری و بین‌المللی باید کاری کنند که آمریکا پاسخگوی اعمال جنایت‌کارانه خود باشد و به من و زندانیانی که زندگی‌شان را تباه ساخته، غرامت پرداخت کند.

کد خبر 6181483

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha