۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۰:۵۵

برگزاری نشست همکاری مشترک اداره‌کل هنرهای نمایشی و مؤسسه اکو

برگزاری نشست همکاری مشترک اداره‌کل هنرهای نمایشی و مؤسسه اکو

نشست همکاری اداره‌کل هنرهای نمایشی و مؤسسه فرهنگی اکو با حضور مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیر مؤسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر رسانه اداره‌کل هنرهای نمایشی، جلسه همکاری مشترک اداره‌کل هنرهای نمایشی و مؤسسه فرهنگی اکو در محل مؤسسه فرهنگی اکو برگزار شد.

در این نشست حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی، سعد خان مدیر موسسه فرهنگی اکو، توحید معصومی مشاور عالی اداره کل هنرهای نمایشی و مژگان وکیلی مدیر امور بین‌الملل اداره‌کل هنرهای نمایشی حضور داشتند.

حمید نیلی مدیرکل هنرهای نمایشی در ابتدای این نشست صمیمانه درباره همکاری دوجانبه در حوزه دعوت از گروه‌های نمایشی کشورهای عضو اکو در جشنواره‌های بین‌المللی تئاتر فجر، کودک و نوجوان، عروسکی و خیابانی تاکید کرد.

وی همچنین بر همکاری دوجانبه در حوزه پروژه‌های مشترک نمایشی با گروه‌های نمایشی کشورهای عضو اکو و همکاری دوجانبه در حوزه اعزام گروه‌های نمایشی جمهوری اسلامی ایران به جشنواره‌های بین‌المللی نمایشی کشورهای عضو اکو اشاره کرد.

در ادامه سعد خان درباره همکاری و معرفی گروه‌های نمایشی حرفه‌ای از کشورهای مجموعه اکو خصوصا در چهل‌ و سومین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر قول مساعد داد و با توجه به حضور وی از یک سال گذشته در ایران، تلاش‌شان بر این است که فعالیت‌های فرهنگی-هنری این مؤسسه را در تمام زمینه‌های هنری از جمله نمایش، موسیقی، تجسمی گسترس دهد.

در پایان این نشست طرفین در خصوص پشتیبانی و حمایت‌های متقابل فرهنگی هنری با یکدیگر توافق کردند تا شاهد حضور کشورهای ترکیه، پاکستان، افغانستان، تاجیکستان، آذربایجان، ازبکستان، ترکمنستان، قزاقستان و قرقیزستان در رویدادهای هنری و جشنواره‌های بین‌المللی ایران با همکاری مؤسسه فرهنگی اکو باشیم.

در راستای دعوت از گروه‌های نمایشی و همکاری‌های دوجانبه، نشست حمید نیلی مدیر کل هنرهای نمایشی با مهرداد کیایی هماهنگ کننده‌ همکاری‌های‌ شانگهای‌ در وزارت امور خارجه نیز یک‌شنبه ۳۱ تیر برگزار شد.

کد خبر 6181682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha