۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۱۵

مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان:

ظرفیت پذیرش روزانه سالن مسافری پایانه باشماق ۲۰ هزار زائر است

ظرفیت پذیرش روزانه سالن مسافری پایانه باشماق  ۲۰ هزار زائر است

مریوان_مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان از آمادگی پایانه مرزی باشماق مریوان برای میزبانی از زائران اربعین خبر داد و گفت: سالن مسافری این مرز ظرفیت پذیرش روزانه ۲۰ هزار زائر را دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید رضا عبدالملکی ظهر چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه مرز باشماق مریوان برای سومین سال متوالی میزان زائران اربعین است، اظهار کرد: زیر ساخت‌های لازم از جمله ایجاد پارکینگ و سایبان، تأسیسات داخل سالن مسافری و مواکب داخل مرز ایجاد شده و آماده پذیرش زائران هستیم.

وی اضافه کرد: سالن مسافری این مرز ظرفیت پذیرش روزانه ۲۰ هزار زائر را دارد.

مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان با اشاره به اینکه سال گذشته حدود ۱۴۳ هزار زائر از این مرز تردد داشته‌اند، گفت: پیش بینی می‌کنیم این آمار در اربعین امسال رشد بیشتری داشته باشد.

ثبت بیش از ۹۴ هزار تردد مسافری در مرز باشماق

عبدالملکی یادآور شد: از ابتدای ماه محرم تا روز بیست و سوم ۹۴ هزار و ۳۰۳ تردد در این مرز به ثبت رسیده است. وی افزود: از این تعداد ۲۰ هزار و ۱۷۵ زائر ایرانی از طریق این مرز از کشور خارج و ۲۰ هزار و ۵۶۲ زائر ایرانی نیز وارد کشور شده‌اند.

مدیر پایانه مرزی باشماق مریوان خاطرنشان کرد: در همین مدت ۲۷ هزار و ۳۶۲ زائر غیر ایرانی وارد کشور و ۲۶ هزار و ۲۰۴ زائر از کشور خارج شده اند. آمار تردد مسافر از ابتدای سال تا پایان تیر ماه از این مرز بیش از ۴۶۰ هزار نفر بوده است.

کد خبر 6182078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha