۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۲۴

۹ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شد

۹ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های کشور اضافه شد

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی گفت: نیروگاه‌های جدید کشور با توان ایرانی و مطابق با فناوری روز دنیا در حال ساخت است و در سه سال گذشته ۹ هزار مگاوات به توان نیروگاه‌های کشور اضافه شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل نمازی مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با اشاره به اینکه تولید برق یک کار پیچیده، دشوار و دارای فناوری پیشرفته‌ای است، گفت: به‌واسطه زیرساخت‌های ایجاد شده در صنعت برق، بسیاری از نیروگاه‌های کشور به‌ویژه واحدهای در حال نصب ایرانی هستند و اگر چنین ظرفیتی در کشور وجود نداشت امروز با شرایط بسیار دشواری در صنعت برق روبه‌رو بودیم.

وی ادامه‌داد: در سه سال گذشته بیش از ۹ هزار مگاوات به ظرفیت نیروگاه‌های حرارتی کشور افزوده شد که ۲ هزار مگاوات از این رقم مربوط به ارتقای توان و رفع محدودیت تولید نیروگاه‌های موجود و بقیه آن مربوط به احداث واحدهای جدید نیروگاهی بود.

مدیرکل دفتر فنی تولید شرکت برق حرارتی با بیان اینکه هشت هزار مگاوات نیروگاه جدید در دست احداث است، خاطرنشان‌کرد: نیروگاه زمین گرمایی مشگین شهر اردبیل نیز به‌عنوان یکی از واحدهای جدید نیروگاهی با برخورداری از فناوری و پیچیدگی ساخت فراوان به‌زودی وارد مدار تولید خواهد شد و طی چند روز آینده نخستین واحد نیروگاه کلاس اف سهند به‌عنوان یکی از واحدهای راندمان بالای جدید در کشور راه‌اندازی می‌شود.

کد خبر 6182336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha