۱۰ مرداد ۱۴۰۳، ۱۶:۵۲

مدیرکل صمت خراسان جنوبی خبر داد؛

پیش بینی تولید بیش از یک تن شمش طلا در خراسان جنوبی

پیش بینی تولید بیش از یک تن شمش طلا در خراسان جنوبی

بیرجند- مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی گفت: پیش بینی می‌شود امسال بیش از یک تن شمش طلا در استان تولید شود.

احمد آریافر در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه از ۶۳ نوع ماده معدنی کشور ۵۸ نوع آن در استان خراسان جنوبی وجود دارد، اظهار کرد: خراسان جنوبی چهارمین استانی معدنی کشور است.

وی عنوان کرد: مواد معدنی استان منحصر به فرد هستند به طوری که ۹۰ درصد ذخایر معدنی منیزیت کشور، ۸۵ درصد ذخایر بنتونیت، ۷۶ درصد ذخایر زغال‌سنگ در این استان وجود دارد.

وی با اشاره ذخایر بسیار ارزشمند طلا و مس در استان هم گفت: در استان مطالعات اکتشافی به همت ایمیدرو و وزارت صمت انجام شده است.

وی با بیان اینکه بسته‌های سرمایه گذاری در حوزه معدنی استان آماده شده است، ادامه داد: این بسته‌ها سطح بندی شده و هر شرکت سرمایه گذاری که مراجعه کند قابلیت‌های استان را به آنها ارائه می‌کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه مهم‌ترین پیشران اقتصادی استان معادن است، بیان کرد: تلاش داریم تا زیر ساخت‌ها در این بخش را توسعه دهیم تا بتوانیم از ظرفیت‌های معادن استان بیشتر بهره برداری کنیم.

اریافر با بیان اینکه استان ۷ معدن طلا دارد، ادامه داد: ۶۵۰ کیلوگرم سال گذشته شمش طلا تولید کرده‌ایم و تلاش داریم که در سال جاری بیش از یک تن تولید طلا داشته باشیم.

کد خبر 6182383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha