۱۱ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۴۳

از سوی رئیس سازمان ثبت؛

دور جدید بازرسی‌های میدانی و منطقه‌ای حدنگاری اسناد آغاز شد

دور جدید بازرسی‌های میدانی و منطقه‌ای حدنگاری  اسناد آغاز شد

دور جدید بازرسی‌های میدانی و منطقه‌ای حدنگاری از سوی رئیس سازمان ثبت اسناد آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حسن بابایی با اشاره به آغاز دور جدید بازرسی‌ها و بازدیدهای میدانی به صورت منطقه‌ای با تغییر برخی رویکردهای بازرسی گفت: با توجه به راهبرد کلان سازمان ثبت و تأکیدات رئیس قوه قضائیه جهت تکمیل هرچه سریع‌تر حدنگاری با مدنظر قرار دادن کیفیت لازم در اجرا این نشست‌ها به صورت منطقه‌ای برگزار می‌شود مگر اینکه ضرورتی داشته باشد که استانی به صورت مستقل مورد پایش قرار گیرد.

وی با بیان اینکه پیشبرد حدنگاری کشور به وضعیت قابل قبولی رسیده است گفت: در خراسان رضوی ۹۲ درصد حدنگاری اراضی کشاورزی اجرا شده و در ۱۱ استان نیز بالای ۸۰ درصد حدنگاری اراضی کشاورزی به اتمام رسیده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد با تأکید بر ضرورت هماهنگی هر چه بیشتر در صف و ستاد، انجام امور با کیفیت بالا و رعایت تمامی موازین قانونی، به نقش و جایگاه نیروی انسانی اشاره کرد و افزود: امیدآفرینی در جمع کارکنان، شناسایی استعدادها و نخبگان، حذف فاصله پرسنل با مدیر و توجه به مسکن کارکنان ضروری است و موجب افزایش سرمایه انسانی خواهد شد.

کشاورز معاون امور املاک و کاداستر سازمان ثبت هم در این نشست منطقه‌ای گفت: قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، سرعت اتمام حدنگاری را دو برابر می‌کند و تبصره ۳ ماده ۱۰ این قانون نیز زمینه همکاری را برای سایر سازمان‌ها فراهم کرده تا بخش باقیمانده اراضی زراعی هرچه سریع‌تر انجام شود.

وی افزود: از ابتدای امسال نیز عملکردهای استانی به صورت مقطعی بررسی می‌شود و تاکنون با جهش ۷۰ درصدی روبه‌رو شده‌ایم ضمن اینکه اقدامات و تثبیت مالکیت‌های صورت گرفته مجدداً بازنگری و در صورت لزوم اصلاح خواهد شد.

کارگر مدیر کل بازرسی و ارزیابی عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم طی سخنانی گفت: در حال حاضر ۹۰ درصد بازرسی‌ها به صورت روزانه و سیستمی انجام می‌شود و الکترونیکی شدن فرآیندها این امکان را فراهم کرده است.

فلاح مدیرکل کاداستر نیز با اعلام آمادگی مستمر این اداره کل جهت راهنمایی‌ها و مشاوره‌های لازم به ادارات کل استان‌ها برای ارتقا کیفیت حدنگاری گفت: رویکردها و اقدامات باید به نحوی باید به نحوی باشد که هیچ ایرادی به تثبیت مالکیت‌ها وارد نباشد و همه ملاحظات جهت کیفیت بالای داده‌ها رعایت شود

در این نشست سید مرتضی مولوی پور مدیرکل ثبت اسناد و املاک خراسان رضوی از استقرار تیم‌های تخصصی املاک در شهرستان‌های استان خبر داد و گفت: با برگزاری مستمر جلسات بررسی عملکرد واحدهای ثبتی تلاش شده تا عملکرد استان در حوزه حدنگاری اراضی زراعی ارتقا یابد.

وی افزود: با اجرای طرح جمعه‌های جهادی و حضو کارکنان در محل کار حتی، جهش چشمگیری در عملکردها شاهد هستیم.

در این نشست تخصصی مسئولین ثبتی استان‌های حاضر به ارائه گزارش‌های عملکردی و برخی موانع و مشکلات موجود پرداختند.

کد خبر 6183390

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha