۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۳:۲۸

شهردار یزد خبر داد؛

راه‌اندازی خانه کتاب در کارخانه جنوب یزد/ فعالیت شبکه مروجین کتاب

راه‌اندازی خانه کتاب در کارخانه جنوب یزد/ فعالیت شبکه مروجین کتاب

یزد- شهردار یزد گفت: خانه کتاب یزد با هدف ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و ارتقای سطح فرهنگی جامعه با اعتبار ۸ میلیارد ریال در ساختمان تاریخی کارخانه جنوب یزد راه‌اندازی شد.

ابوالقاسم محی‌الدینی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: ایجاد دغدغه و حساسیت در خانواده‌ها نسبت به مسئله مطالعه و انس با کتاب از جمله راه‌کارهای کارآمد برای ترویج فرهنگ مطالعه به شمار می‌آید.

وی افزود: در این راستا سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری برای سال جاری، موضوع کتاب را در اولویت برنامه‌های خود قرار داده و برای ایجاد فضایی متمرکز و تخصصی در این حوزه، خانه کتاب را تأسیس کرده است.

وی ادامه داد: این مرکز با مشارکت جبهه فرهنگی انقلاب در سه بخش اصلی شامل بخش عملیات کتاب شامل نقد کتاب، معرفی کتاب، پویش‌ها و برگزاری مسابقات کتاب، بخش شبکه مروجین کتاب شامل سفیران کتاب و نخبگان کتاب و بخش کنش‌گری کتاب شامل تورهای کتاب، هسته‌های کتاب و نسل‌های کتاب فعالیت می‌کند.

شهردار یزد گفت: برای بهبود فضای موجود برای برگزاری برنامه‌هایی نظیر شب شعر، گعده و دورهمی شاعران یزد، جشنواره‌های شعر و دوره‌های کارگاهی شعر، سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد اقدام به ایجاد سقف متحرک برای ساختمان خانه شعر و ادب کرده است که این اقدام امکان استفاده از فضای حیاط را در تمامی فصول سال فراهم می‌کند.

کد خبر 6184423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha