۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۴:۲۸

برگزاری دوره معرفتی «اسلام ناب» با حضور ۶۰۰ دانشجو از سراسر کشور

برگزاری دوره معرفتی «اسلام ناب» با حضور ۶۰۰ دانشجو از سراسر کشور

هشتمین دوره معرفتی تشکیلاتی «اسلام ناب» با حضور بیش از ۶۰۰ دانشجوی پسر از سراسر کشور در آبعلی تهران آغاز شد.

به گزارش خبرنگار مهر، هشتمین دوره معرفتی تشکیلاتی «اسلام ناب» با شعار «قیام جوانان برای تحول ایران» به‌همت بنیاد نهضت سازمان تبلیغات اسلامی؛ با هدف تربیت معرفتی تشکیلاتی جنبش دانشجویی بر مبنای گفتمان امامین انقلاب از جمعه ۱۲ مرداد با حضور بیش از ۶۰۰ دانشجوی پسر از سراسر کشور در اردوگاه سیدالشهدا (ع) آبعلی آغاز شد و به مدت ۱۰ روز ادامه خواهد داشت.

افتتاحیه این دوره تشکیلاتی روز گذشته با حضور حجت الاسلام مجتبی عرب، مسئول بنیاد نهضت، برگزار شد.

حجت الاسلام با اشاره به آیه ۲۱۴ سوره بقره خاطرنشان کرد: پیچ حوادث تاریخی چنان سخت خواهد شد و رهبران و عالمان دین درخواست نصرت الهی می‌کنند. در این زمان نصر خدا نزدیک است.

مسئول بنیاد نهضت ادامه داد: عالمی که خلق شده و دفترچه راهنمایی هم که به همراهش آمده شوخی ندارد و قواعدی در آن حاکم است. افرادی که در مسیر قصد حرکت دارد باید تن به این قواعد بدهند. ما قرآن را فقط برای ثواب نمی‌خوانیم بلکه این کتاب، کتاب زندگی است.

عرب همچنین افزود: انسانی که در این جهان قصد زندگی دارد همه تلاشش را به کار می‌گیرد تا دنیا، جامعه، انسان، قواعد حاکم بر آن‌ها و چگونگی زیستن را بشناسد و تمرین کند. حتی انسان‌هایی که در ظاهر می‌گویند ما این کار را نمی‌کنیم به یک باوری راجع به این موارد می‌رسند و با آن باور زندگی می‌کنند. در هر صورت انسان مجبور است با مجموعه‌ای از اعتقادات و ایمان‌ها زندگی کند. مجموعه‌ای که نظام بند باشد و آن مکتب نامیده می‌شود.

مسئول تشکل نهضت در بخش پایانی صحبت‌هایش اینگونه توضیح داد: نقطه پیدایش اسلام ناب توسط طلبه‌ها و ادوار تشکل‌ها این نقطه بود که کدام نسخه از اسلام واقعی ست و این تصویر چیست. مکتب شناسی و آغاز دوره‌های معرفتی نیز از اینجا آغاز شد.

وی در پایان بیان کرد: مسائل و مشکلات با یک دوره و یک آمپول حل نمی‌شود و آموزش‌هایی که دیدیم را باید اجرایی کنیم.

کد خبر 6184769

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha