۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۱۹:۵۰

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام خبر داد؛

برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با پشه آئدس و تب دنگی در مهران

برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با پشه آئدس و تب دنگی در مهران

ایلام-معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام از برنامه‌ریزی‌های لازم برای مقابله با پشه آئدس و تب دنگی در مهران خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نیکونهاد عصر شنبه در جلسه کمیته بهداشت و درمان اربعین در ایلام اظهار کرد: پرسنل و شیفت حضور آن‌ها در پایانه مرزی مهران مشخص شده است، گندزداها و کیت‌های آزمایشگاهی نیاز است که با توجه به مشکلات مالی خریداری شود و همچنین آمادگی‌های لازم برای مقابله با التور نیز وجود دارد.

وی بیان کرد جلسات متعددی با آبفا و شهرداری مهران داشته باشیم و همچنین برنامه‌ریزی‌های لازم نیز برای مقابله با پشه آئدس و تب دنگی انجام شده است.

معصومه طهماسبی مدیر درمان دانشگاه نیز در این نشست، بیان داشت: بخش‌های فراظرفیت در سه بیمارستان رازی، امام خمینی (ره) ایلام و امام حسین (ع) مهران راه اندازی شده اما فعلاً تعداد نیروها کافی نیست و باید به صورت اساسی و قبل اربعین این مسئله حل شود و همچنین آمبولانس‌های بیمارستان‌ها باید در سریع‌ترین زمان ممکن تجهیز شود که مشکلی پیش نیاید.

یوسف زمانی معاون غذا و دارو دانشگاه نیز در این جلسه، گفت: قرارداد داروخانه مستقر در مرکز فوریت‌های پزشکی پایانه مرزی مهران، با نظر تیم حقوقی دانشگاه در حال انعقاد است و اصالت‌سنجی داروها نیز فرآیندی وقت‌گیر است که تلاش می‌کنیم این روند را بهبود ببخشیم.

کد خبر 6185123

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha