۱۳ مرداد ۱۴۰۳، ۲۱:۲۳

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی:

۱۱۲۹ رقبه در آذربایجان غربی سنددار شده آمد

۱۱۲۹ رقبه در آذربایجان غربی سنددار شده آمد

ارومیه- مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی از سنددار شدن یک هزار و ۱۲۹ رقبه در استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام ناصر جوانبخت عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگاران، اظهار کرد: همچنین در این مدت درآمد موقوفات آذربایجان غربی امسال به بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال رسید.

وی با بیان اینکه سال گذشته در مدت مشابه ۳۴۰ میلیارد ریال درآمد موقوفات استان بود که امسال افزایش نشان می‌دهد، ادامه داد: بیش از ۱۲۰ میلیارد ریال اجرای نیات شده که شامل حوزه‌های علمیه و مساجد بوده است که در این میان میان بیشترین اجرای نیات مربوط به مساجد بوده است.

وی عنوان کرد: بالای ۱۸۰ میلیارد ریال از نیات واقفان خیراندیش برای مساجد اهل سنت استان هزینه شده است.

حجت الاسلام جوانبخت ادامه داد: ۱۰ میلیاردریال برای امامزادگان و ۶۰ میلیارد ریال برای مصلای امام خمینی (ره) ارومیه در نظر گرفته شده است. مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی

وی به اجرای برنامه بصیرت عاشورایی اشاره کرد و گفت: در ۲۰ موقوفه استان برنامه‌های مختلف با حضور مبلغان بومی و غیر بومی برگزار شده و همچنین ۵۰ هزار پرس غذای گرم توزیع شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان غربی ادامه داد: موکب واقفان خیراندیش برای سومین بار متوالی در مرز تمرچین برپا می‌شود و احکام کمیته‌ها به همکاران داده شده است.

حجت الاسلام جوانبخت افزود: در ایام اربعین ۵۰ هزار پرس غذای گرم برای پنج هزار نفر در طول ۱۰ روز در نظر گرفته شده و روزانه چهار الی پنج هزار پرس غذا داده می‌شود.

رقابت ۱۵۰ نفر در چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی آذربایجان غربی

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌غربی گفت: مرحله استانی چهل و هفتمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم با شرکت ۱۵٠ نفر در ارومیه آغاز شده است.

حجت الاسلام ناصر جوانبخت با بیان اینکه ۶۵۰ نفر ثبت نام کرده بودند افزود: مرحله شهرستانی چهل و هفتمین دوره مسابقات قرآنی در سه منطقه شمال به مرکزیت خوی، جنوب مهاباد و مرکز استان ارومیه برگزار شد و ۱۵۰ نفر (۷۰ نفر از خواهران و ۸۰ نفر از برادران) به مرحله استانی راه یافتند.

وی ادامه داد: این دوره از مسابقات در رشته‌های ترتیل، قرائت، تحقیق، حفظ کل، حفظ ۲۰ جز، حفظ ۵ جز، اذان و دعاخوانی در دو بخش خواهران و برادران در مجتمع ایثار ارومیه برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان اظهار کرد: در این دوره از مسابقات شرکت کنندگان از ۱۱ تا ۱۳ مرداد به رقابت پرداخته و برندگان این دوره به مرحله کشوری راه می‌یابند.

وی با بیان اینکه تنها نفرات اول برگزیدگان استانی به مرحله کشوری راه خواهند یافت گفت: این بار مرحله کشوری به احترام شهدای خدمت در تبریز برگزار خواهد شد.

کد خبر 6185184

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha