۱۴ مرداد ۱۴۰۳، ۱۲:۰۳

امام جمعه ابهر:

رسانه‌ها نقش مهمی در تقویت بسترهای فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند

رسانه‌ها نقش مهمی در تقویت بسترهای فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند

زنجان- امام‌جمعه ابهر گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در تقویت بسترهای فرهنگی و اجتماعی جامعه دارند و خبرگزاری مهر توانسته به خوبی این نقش خود را ایفا کند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سعید مرادپور، ظهر یکشنبه در آستانه روز خبرنگار با حضور در دفتر خبرگزاری مهر نمایندگی استان زنجان، به اهمیت کار اطلاع‌رسانی اشاره کرد و گفت: رسانه‌ها نقش مهمی در تقویت بسترهای فرهنگی و اجتماعی در جامعه دارند و خبرگزاری مهر توانسته به خوبی این نقش خود را ایفا کند.

وی با بیان اینکه کار رسانه‌ای در شرایط کنونی به معنای واقعی یک کار جهادی می‌خواهد تا با زبان خاص و جذاب و هنری اطلاعات درست به مخاطبان برسد، افزود: امروز یکی از ابزارهای دشمن، دستکاری در اطلاعات و مدیریت خبر رسانی است و در این مسیر با زیرکی اخبار را تحریف می‌کنند تا بتوانند افکار عمومی را مدیریت کنند.

مرادپور به اهمیت روایت اول در انعکاس اخبار رویدادها تاکید کرد و گفت: در برخی مواقع نتیجه تحلیل غلط از یک حادثه که با تأخیر در اطلاع رسانی حادث می‌شود، چالش‌هایی به دنبال می‌آورد.

ابهر شهری با قدمت بالای تاریخی و فرهنگی است

وی در ادامه با اشاره به اینکه ابهر شهری با قدمت بالای تاریخی و فرهنگی است، گفت: مسجد جامع ابهر در سال ۹۳ هجری قمری یعنی بیش از ۱۳۰۰ سال قبل و در سال ۱۳۹۳ بازسازی شده است و از زیرساخت‌های فرهنگی و دینی منطقه به‌شمار می‌رود.

امام‌جمعه ابهر با بیان اینکه قلعه‌تپه نیز قلعه بزرگ و منطقه وسیعی بوده که به زمان قبل از اسلام برمی‌گردد، خاطرنشان کرد: در روستای قروه آثاری از تمدن قدیم وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه ابهر مشاهیر و هنرمندان بسیاری دارد، عنوان کرد: این شهرستان از لحاظ شعر و ادب، هنرهای تجسمی، فیلم‌سازی و سایر حوزه‌های فرهنگی مشهور است.

در حال حاضر با هجمه فرهنگی شدید مواجه هستیم

حجت‌الاسلام مرادپور با اشاره به اینکه در حال حاضر با هجمه فرهنگی شدید مواجه هستیم، تصریح کرد: فناوری اطلاعات و سیستم‌های رایانه‌ای مزیت‌های فراوانی دارد و اگر هدایت نشود می‌تواند آسیب‌های زیادی هم داشته باشد.

وی ادامه داد: آسیب‌های شناختی می‌تواند از بسترهای مختلف مثل هنر و وسایل ارتباط جمعی در جامعه نفوذ کند و این شرایط می‌طبلد کار فرهنگی انجام شود.

امام‌جمعه ابهر یادآور شد: نکته‌ای که مقام معظم رهبری به آن تاکید می‌کنند اما در مغفول مانده، سپردن کارها به مردم است که نقطه آشیل کشور به‌شمار می‌رود.

وی با تاکید بر اینکه مسائل فرهنگی با پول حل نمی‌شود، اظهار کرد: آثار تمدنی بعد از فرهنگ است و اگر مردم اهمیت فرهنگ را درک کنند برای تأمین زیرساخت‌ها و آثار تمدنی آن پول خرج می‌کنند.

مرادپور با اشاره به اینکه توسعه اقتصادی مقدم بر هر چیزی شده است، ابراز کرد: این موضوع باعث شده مردم مطالبه فرهنگ نداشته باشند و مطالبات اقتصادی در اولویت قرار گیرد.

فرهنگ به اندازه اقتصاد مورد توجه قرار نگرفته است

وی در مورد زیرساخت‌های آموزشی شهرستان ابهر عنوان کرد: سال قبل ۴۰۰ معلم کمبود داشتیم و فرهنگ به اندازه اقتصاد مورد توجه قرار نگرفته است.

امام‌جمعه ابهر با بیان اینکه برخی مسائل جایگاه خود را از دست داده و ماهیت آن تغییر کرده است، ادامه داد: فرهنگ به اقتصاد، سیاست، مسائل اجتماعی و سایر موارد ربط دارد و در هم تنیده شده است.

کد خبر 6185576

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha