۱۹ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۲۰

رئیس مرکز هیات امنا و هیات ممیزه وزارت علوم مطرح کرد؛

بازنگری آیین‌نامه‌ دانشگاه‌ها در دستور کار مرکز هیات‌های امنا

بازنگری آیین‌نامه‌ دانشگاه‌ها در دستور کار مرکز هیات‌های امنا

رئیس مرکز هیات امنا و هیات ممیزه وزارت علوم گفت: تکمیل دستورالعمل‌های در حال بررسی و بازنگری دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها را با نگاه توسعه دانشگاه‌ها در دستور کار خواهیم داشت.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، سید احمدرضا خضری در جلسه معارفه علی خاکی‌صدیق، رئیس مرکز هیئت‌های امنا و ممیزه وزارت علوم گفت: اعتبار و شخصیت نظام آموزشی کشور منوط به فعالیت‌ها و اقدامات مجموعه هیئت امنا و هیئت ممیزه است که نشان از اهمیت و حساسیت بالای فعالیت‌های مجموعه است.

وی تاکید کرد: آنچه که در اقدامات و برنامه‌های هیئت امنا باید مدنظر قرار گیرد دقت، سلامت و عدالت در بررسی پرونده‌ها و تدوین آیین‌نامه‌ها است.

خضری تاکید کرد: بنابر اهمیت و حساسیت مجموعه هیئت امنا و هیئت ممیزه، باید فردی مسئولیت این حوزه را بر عهده بگیرد که در حوزه آموزش عالی دارای تجربه و توانمندی بالایی باشد که در همین راستا دکتر علی خاکی صدیق توسط وزیر علوم انتخاب و در این مسئولیت منصوب شدند.

مشاور وزیر علوم گفت: دکتر خاکی صدیق دارای تجربیات ارزشمند و گران سنگی در آموزش عالی است که از این میان می‌توان به اداره موفق دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی و نیز هدایت همراه با آرامش، سلامت و قانونمنداری فوق العاده معاونت آموزشی وزارت علوم در سالهای گذشته اشاره کرد.

خضری گفت: الحمدلله در مجموعه هیت امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم کارشناسان با تجربه و دارای تخصص و اشراف به قوانینی را داریم که نشان می‌دهد با همکاری و مساعدت آنها روزهای بسیار خوبی برای مرکز هیئت امنا و هیئت ممیز رقم خواهد خورد.

تاکید خاکی صدیق بر حفظ استقلال دانشگاه‌ها

علی خاکی صدیق رئیس مرکز هیئت امنا و هیئت ممیزه وزارت علوم نیز در این آیین گفت: حفظ و تقویت استقلال دانشگاه‌ها از محوری‌ترین برنامه‌های اینجانب در اداره این مجموعه است.

وی افزود : مساعدت به دانشگاه‌ها وظیفه ذاتی ماست و در همین راستا تکمیل دستورالعمل‌های در حال بررسی و بازنگری دستورالعمل‌ها و آیین نامه‌ها را با نگاه توسعه دانشگاه‌ها در دستور کار خواهیم داشت.

خاکی صدیق با اشاره به اینکه سیاست‌های کلان نظام علم و فناوری کشور و برنامه‌های وزیر علوم چراغ راه این مجموعه خواهد بود: گفت آماده شنیدن مباحث کارشناسی برای تقویت مصوبات و آیین‌نامه‌های این مرکز هستیم.

کد خبر 6220101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • یاور علمی ۱۰:۳۰ - ۱۴۰۳/۰۶/۲۱
      4 1
      کاش بر عکس کادر قبلی کمی هم به فکر قشر فراموش شده یعنی کارمندان باشند. الان کارمند وزارت علوم و دانشگاه‌های آن نسبت به هم عرض خود در دانشگاههای وزارت بهداشت حدود ۵ الی ۶ تومان (۱. فوق العاده ویژه از مهر ۴۰۱ و ۲. فوقالعاده خاص از ابتدای ۴۰۳) بیشتر دریافت می کنند. و اختلاف معنادار با حقوق هیات علمی.