رئیس انجمن آثار و مفاخر ملی:

آیت الله مستجابی یک تاریخ قابل استناد است

آیت الله مستجابی یک تاریخ قابل استناد است

محمود شالویی گفت: آیت الله مستجابی برای ما یک تاریخ است که می توانیم به ایشان استناد کرده و از وجود ایشان بهره وافی ببریم.

به گزارش خبرنگار مهر، آئین نکوداشت آیت الله سید مرتضی مستجاب الدعواتی از علمای استان اصفهان و یار دیرین امام موسی صدر عصر امروز یکشنبه ۱۴ مرداد با حضور محمد مهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ‌و ارشاد اسلامی، شیخ حسین انصاری، علی اکبر ناطق نوری، محمدرضا طالقانی سردار حسین اشتری، سیده حورا صدر، سردار احمدرضا رادان، محمد مهدی عبدخدایی از مبارزان دوران انقلاب اسلامی و چهره‌های شاخص فرهنگی و مذهبی در انجمن آثار و مفاخر ملی ایران برگزار شد.

محمود شالویی رئیس انجمن آثار و مفاخر ملی اظهار داشت: آیت الله مستجاب الدعواتی (مستجابی) چهره شناخته شده و ناشناخته‌ای است. ایشان یادآور مبارزات دوران سیاسی از زمان آیت الله کاشانی و نواب صفوی و بسیاری از بزرگان است. آیت الله مستجابی برای ما یک تاریخ است که می‌توانیم به ایشان استناد کرده و از وجود او بهره‌های وافی ببریم.

وی افزود: انجمن یکصدمین سال تأسیس خود را پشت سر می‌گذارد در حالی که سن آیت الله مستجابی ۲ سال بزرگ‌تر از انجمن است. جمعی سال تأسیس انجمن را به سال ۱۳۰۱ و جمعی دیگر به سال ۱۳۰۳ یا ۱۳۰۴ نسبت داده اند در حالی که جناب مستجاب الدعواتی سال ۱۳۰۲ دیده به جهان گذاشت. امروز از بزرگی تجلیل می‌کنیم که سن و سال او بیشتر از انجمن است. این افتخار ماست بزرگانی چون شیخ حسین انصاریان، جناب کزازی، اسحاقی، دکتر حدادعادل و بسیاری از بزرگان کشور را در انجمن تجلیل کردیم.

شالویی تصریح کرد: وقتی طرح چنین تجلیلی با دوستان و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی مطرح شد مورد استقبال قرار گرفت که شایسته است برای چنین بزرگی این آئین را برگزار کنیم.

وی با بیان اینکه آیت الله مستجاب الدعواتی نمونه بارز مآنست، مروت، دانش و مبارزه است، گفت: امروز ایشان ۲ نکته فرمودند یکی اینکه همه شما را خدا می بخشد که پیامی از این بالاتر نیست. البته ایشان استثنایی هم قائل شدند و گفتند به جز شمر و کسانی که مال دیگران را خورده باشند. نکته دیگر فرمودند کاری کنید که بعد از آن پشیمان نشوید.

رئیس انجمن آثار و مفاخر ملی در پایان صحبت‌های خود از رونمایی تمبر آیت االه مشتجاب الدعواتی و انتشار کتاب زندگینامه ایشان از سوی انجمن خبر داد.

کد خبر 6186138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha