۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۹:۱۴

صالحی خبر داد؛

صدور پروانه ساختمانی پس از ۹ سال در فرحزاد

صدور پروانه ساختمانی پس از ۹ سال در فرحزاد

شهردار منطقه ۲ تهران از صدور پروانه ساختمانی پس از ۹ سال در فرحزاد خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی صالحی شهردار منطقه ۲ تهران در نشست خبری اظهار داشت: فرحزاد چالش همیشگی ما در منطقه ۲ بوده است و در این دوره مدیریت شهری بعد از ۹ سال پروانه ساختمانی در فرحزاد صادر کردیم.

وی افزود: اکنون ساماندهی رود دره فرحزاد به نتیجه رسیده است و پل‌های سنگی در این محل راه اندازی شد.

صالحی گفت: راهبرد جدی ما به سرانجام رساندن پروژه‌های متوقف شده بوده است و سعی شد از اندوخته گذشته برای وضع کنونی استفاده کرد.

وی بیان داشت: محور شهید پاک‌نژاد از میدان صنعت تا بلوار دادمان پس از ۱۱ سال آزادسازی شد، ساماندهی صورت گرفته و به عرصه عمومی، پیاده راه (پلازا) تبدیل خواهد شد.

شهردار منطقه ۲ گفت: عرصه دیگر که در حال آزادسازی هستیم انتهای کارگاه مترو دادمان است کار عمرانی در حال اتمام است و تا دوماه آتی آزاد خواهد شد.

صالحی اضافه کرد: در عرصه حمل و نقل عمومی دستاورد خوبی داشتیم، این منطقه ایستگاه خط هفت را تکمیل کرد، دادمان و میدان کتاب اجرا و خط شش تکمیل شد و ناوگان اتوبوسرانی صد در صد نوسازی شد. از این مرحله به توسعه و تعداد اتوبوس‌ها می‌پردازیم و در ادامه اصلاح هندسی‌هایی انجام خواهد شد.

وی بیان داشت: در میدان صنعت در مراجعات مردمی مشخص شد نسبت به کار انجام شده ابراز رضایت دارند امیدواریم با هویت بخشی به میدان که به مسابقه گذاشتیم شهروندان کمک کنند تا میدان دارای المان هویت بخش شود.

صالحی افزود. ساماندهی میدان کتاب، طبق مصوبه شورای ترافیک کشور باید به چهارراه هوشمند تبدیل شود، یکی از عرصه‌های بازگشته به شهر همین نقطه بود و ظرف دو هفته آینده میدان آزاد و تبدیل به چهارراه هوشمند خواهد شد.

وی در ادامه در مورد کودکان کار گفت: طرحی از سوی شهرداری تهران انجام شد که در این منطقه اقدامات خوبی انجام دادیم که در این زمینه بر اساس دستورالعمل ابلاغی برای ساماندهی کودکان کار و معتادان اقدامات خوبی داشتیم و ۸۵ کودک کار با کمک بهزیستی جذب شدند اما در این زمینه باید فرهنگسازی شود تا همراهی مردم را داشته باشیم و در حوزه معتادان نیز حدود ۴۵۰ نفر از ابتدای سال تاکنون جمع آوری داشتیم.

شهردار منطقه ۲ تهران در مورد سرانجام واگذاری زمین معوض به ساکنان محله اسلام آباد با بیان اینکه تا سال ۹۲ در رود دره تملک‌هایی داشتیم که از باب اجرای تکمیل رود دره بود، گفت: از سال ۹۴ این روند متوقف شد و با مصوبه شورای شهر در اسفند ۱۴۰۲ اجازه داده شد که شهرداری در عرصه‌هایی تملک کند که قابلیت احداث ساختمان مسکونی دارد، آپارتمان احداث کند و به عنوان معوض تحویل ساکنان شود قبلاً سیاست این بود که ساکنان برای اجرای پروژه از محله خارج شوند اما تجربه‌ها نشان داد که این مسئله امکان پذیر نیست. پس استراتژی طرح مبتنی بر حضور و اسکان مردم تغییر کرد و شهرداری تمام عایدات ایجاد شده را در همان پروژه صرف می‌کند و تاکید می‌کنم که عائدی برای شهرداری تهران در اجرای این پروژه ندارد.

وی در مورد وضعیت ساخت پارکینگ‌عمومی در سطح منطقه ۲ و حل معضل فضای پارک خودرو در این منطقه نیز با بیان اینکه پارکینگ عرفان با ۶۰۰ واحد پارکینگ توسط بورس به عنوان کسری پارکینگ پروژه ساختمانی احداث می‌شود و از این ۶۰۰ واحد بخشی از آن به عنوان پارکینگ عمومی استفاده می‌شود، ادامه داد: پارکینگ‌ستارخان نیز طراحی شده و در مرحله تنظیم پیمان است.

کد خبر 6186470

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha