۱۵ مرداد ۱۴۰۳، ۱۱:۰۴

الفت:

از بازوی قدرتمند شوراهای حل اختلاف استفاده خواهد شد

از بازوی قدرتمند شوراهای حل اختلاف استفاده خواهد شد

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضاییه گفت:در کنار دادگاه صلح از بازوی قدرتمند شوراهای حل اختلاف استفاده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین دادگاه صلح کشور با حضور محمدباقر الفت، معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه، رئیس کل دادگستری استان زنجان و مسؤولان شهرستان خرمدره افتتاح شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه در آئین افتتاح نخستین دادگاه صلح کشور با تقدیر از زحمات و تلاش‌های رئیس کل دادگستری استان و همکاران در اجرای برنامه‌های قوه قضائیه به ویژه اهتمام برای راه‌اندازی دادگاه صلح در شهرستان خرمدره گفت: بر اساس گزارش مسئولان قضائی اقدامات بسیار خوبی در استان زنجان از جمله راه‌اندازی مرکز شوق زندگی برای فرزندان بی‌سرپرست و بدسرپرست و تلاش برای راه اندازی کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری، درمان و حرفه آموزی معتادین انجام می‌شود که جای تقدیر و تشکر دارد.

الفت با بیان اینکه همه مسئولان برای رفع مشکلات کشور خصوصاً مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال وظیفه دارند، افزود: مقام معظم رهبری در حوزه اقتصاد تکلیف همه دستگاه‌ها را معین و مشخص کردند.

وی با اشاره به اینکه در بخش اقتصاد باید از ظرفیت بخش‌های خصوصی استفاده کرد، ادامه داد: دشمن امروز انگشت در نقطه ضعف کشور که مشکلات اقتصادی است گذاشته که به فضل الهی و به همت همه مسئولان و مردم عزیز این مشکلات برطرف خواهد شد.

معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه قانون شورای حل اختلاف در سال ۱۴۰۲ بر پایه دادگاه صلح تصویب شد، گفت: وظیفه دادگاه صلح مصالحه میان طرفین دعوا نیست، بلکه در این دادگاه قضات مجرب و توانمند در مسائل حقوقی، کیفری و خانواده به کار گرفته خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه در کنار دادگاه صلح از بازوی قدرتمند شوراهای حل اختلاف نیز استفاده خواهد شد، افزود: شوراهای حل اختلاف کماکان با همان اهتمام گذشته و البته بیشتر از گذشته به کار خود ادامه خواهد داد.

الفت ادامه داد: برای اجرای قانون دادگاه صلح یک سال مهلت داده شده که معاونت منابع انسانی قوه قضائیه در راستای تأمین قضات و نیروهای اداری اقداماتی انجام داده و آزمون کادر اداری نیز در آینده نزدیک برگزار خواهد شد و مشکلی برای تأمین نیرو نداریم.

وی بر ضرورت فرهنگ‌سازی نهاد دادگاه‌های صلح را ابتدا برای خود همکاران دادگستری‌ها و بعد برای آگاهی مردم تاکید کرد و گفت: در این خصوص اطلاع‌رسانی دقیقی از قانون و وظایف دادگاه‌های صلح برای آگاهی جامعه مورد اهتمام قرار گیرد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق با عرض خیرمقدم به معاون منابع انسانی و امور فرهنگی قوه قضائیه به استان زنجان و تشکر از حضور مقامات قضائی استان و مسؤولان شهرستان خرمدره افزود: به همت همکاران دستگاه قضائی استان شاهد اقدامات خوبی در راستای اجرای عدالت، حقوق عامه و خدمت به مردم استان هستیم.

وی از اهتمام جدی استان در اجرای سیاست‌های قوه قضائیه خبر داد و اظهار کرد: احداث کمپ ماده ۱۶ برای نگهداری، درمان و حرفه‌آموزی معتادین در حال اتمام است و امیدواریم با افتتاح این کمپ اقدامات خوبی در کاهش آسیب‌های اجتماعی انجام دهیم.

رئیس کل دادگستری زنجان، راه اندازه مرکز شوق زندگی برای خانواده‌های آسیب‌پذیر در زنجان را از دیگر اقدامات خوب استان عنوان کرد و گفت: در این راستا از تلاش و پیگیری دادستان مرکز استان و استاندار زنجان برای حمایت از این مرکز تقدیر می‌کنم.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق با بیان اینکه پل تاریخی میر بهاالدین زنجان با مشکلاتی در حوزه زیست محیطی، بهداشتی و جذب گردشگری مواجه بود که با تلاش‌های انجام شده از سوی دستگاه قضائی، استاندار زنجان و دستگاه‌های متولی امر مشکلات برطرف شد.

وی حضور مسئولان قضائی در مساجد و دیدار عمومی با اقشار مختلف را از برنامه‌های اثر گذار استان برشمرد و گفت: در این دیدارهای صمیمی ضمن بررسی مشکلات قضائی مردم سایر مشکلات و مطالبات مردمی پیگیری و به مسئولان متولی منعکس می‌شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین فرجی برحق با بیان اینکه اولین دادگاه صلح کشور ابتدا در شهرستان خرمدره افتتاح و در ادامه در ماه‌های بعد در خدابنده نیز افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6186606

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha