۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۱۷:۵۷

در اختتامیه سومین دوره یارستان کودکستان صورت گرفت؛

رونمایی از نشان اعتماد توتک با معرفی برترین ایده‌ها و محصولات

رونمایی از نشان اعتماد توتک با معرفی برترین ایده‌ها و محصولات

بخش اعظم نمایشگاه اختتامیه سومین دوره یارستان کودکستان به معرفی دستاوردهای سه سال گذشته سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک (توتک) که از ابتدای دولت شهید رئیسی تأسیس شده و تعلیم و تربیت کودکان زیر هفت سال را به عهده گرفت؛ امروز و در نمایشگاهی در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از «آئین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی» رونمایی کرد.

«آئین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی» در سال ۱۴۰۳ توسط هیئت وزیران ابلاغ شد و نشست اجرایی‌سازی این آئین‌نامه، در اختتامیه گام سوم یارستان کودکستان (رویدادی برای عرضه ایده و محصولات برای کودکستان‌ها)؛ برگزار شد تا امروز از این آئین‌نامه به‌صورت عمومی رونمایی شود.

البته رونمایی از «آئین‌نامه حمایت از رشد و تربیت اوان کودکی» تنها ماحصل نمایشگاه امروز نبود.

بخش اعظم این نمایشگاه به معرفی دستاوردهای سه سال گذشته سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک اختصاص یافت. برترین فعالان دولتی و خصوصی در زمینه مهدها و کودکستان‌ها اعلام و از آنان تقدیر شد.

همچنین از نشان اعتماد توتک رونمایی شد. این نشان اعتماد قرار است بر روی محصولات فکری و سرگرمی مناسب با کودکان زده شود.

در بخش دیگر این نمایشگاه، محصولات برتر شرکت‌های مختلف که در سه دوره گذشته یارستان کودکستان برگزیده شدند؛ برای بازدید عموم در این نمایشگاه وجود داشتند.

صد سال گذشته کودکی ایران (بازنمایی و مرور تاریخچه کودکی در ایران در طول یک قرن گذشته) بخش دیگری از این نمایشگاه بود. از سوی دیگر نشست‌های تخصصی شبکه‌سازی یارستان مردمی کودک به همراه معرفی و اعطای جوایز به برترین‌های حوزه خبر از بخش‌های دیگر این نمایشگاه بود.

حمید ترکمان مسئول روابط عمومی سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک در گفت و گو با مهر با اشاره به فعالیت سامانه‌های متعدد توتک برای خدمت به کودکان و کودکستان‌ها گفت: سامانه‌های همچون سامانه تیام، سامانه کودکستان یاب و سامانه بادوما در نمایشگاه امروز در معرض عموم مدم قرار گرفت.

ترکمان افزود: هنرمندانی همچون آقای قناد و خانم خامنه که فعالیت حرفه‌ای خود را در مسیر برنامه سازی برای کودک سپری کرده‌اند؛ در این مراسم حضور داشته و در کنار دیگر برگزار کنندگان این نمایشگاه از کودکان استقبال و پذیرایی کردند.

در این رویداد که با شعار "کودکی مهم است" برگزار شده بود؛ برترین‌های حوزه خبر اوان کودکی معرفی و به صاحبان این اخبار همزمان با روز خبرنگار جوایزی اهدا شد.

کد خبر 6189167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha