۱۷ مرداد ۱۴۰۳، ۲۳:۴۰

رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور:

تولید مینیاتور شاه میگو دستاوردی ارزشمند در صنعت شیلات است

تولید مینیاتور شاه میگو دستاوردی ارزشمند در صنعت شیلات است

ارومیه - رییس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: تولید مینیاتور شاه میگو دستاوردی ارزشمند در صنعت شیلات است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی نکویی فرد عصر چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگاران در حاشیه بازدید رئیس تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی کشور از طرح پایلوت تکثیر شاه میگوی آب شیرین در اشنویه افزود: این دستاورد علمی بسیار ارزشمند و موفقیت بزرگ ملی تولید مینیاتور شاه میگو طی تلاش مستمر و فشرده برای نخستین بار در کشور رخ داده و گامی بسیار قابل ستایش در راستای رفع مشکل صنعت آبزی پروری و صادرات این محصول اقتصادی است.

وی دانش فنی را به کشورهای محدودی در جهان مرتبط دانست و در این راستا از تلاش بی وقفه محققان مرکز و حامیان اجرایی و مالی پروژه مانند مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، استانداری و سازمان برنامه و بودجه آذربایجان غربی، سازمان جهاد کشاورزی استان و شبکه دامپزشکی استان تقدیر کرد.

نکویی‌فرد با اشاره به کاهش شدید ذخایر شاه میگوی سد ارس بیان کرد: برای رفع این مشکل، دستیابی به بیوتکنیک تکثیر و پرورش مصنوعی شاه‌میگوی آب شیرین با هدف بازسازی ذخایر و توسعه گونه‌های بومی از ذخایر ژنتیکی بومی کشور الزامات بود.

با حضور رئیس سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی، رئیس مؤسسه تحقیقات علوم شیلاتی کشور، رئیس مرکز تحقیقات آرامی‌ای کشور و جمعی از فعالان بخش شیلات استان طرح پایلوت تکثیر شاه میگوی آب شیرین به بهره برداری رسید.

کد خبر 6189463

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha